Vanliga frågor

VÄNLIGEN NOTERA ATT OM DIN BOKNING PÅVERKAS, SÅ KOMMER VI ATT KONTAKTA DIG. DU BEHÖVER INTE KONTAKTA OSS.

Den globala spridningen av COVID-19 har påverkat resplanerna för ett stort antal medlemmar. De frågor och svar som beskrivs nedan kan ge dig mer klarhet och hjälpa dig att förstå denna extraordinära och föränderliga situation vi befinner oss i. Vänligen notera att om du har en kommande bokning som troligtvis kommer att påverkas av COVID-19, kommer vi att kontakta dig innan avresedatumet.

Secret Escapes följer myndigheternas rekommendationer. Du kan läsa mer här.

Vad händer om min resa påverkas av COVID-19?

De flesta länderna har infört strikta reserestriktioner tills vidare.

Om det blir troligt att din resa blir omöjlig på grund av COVID-19 kommer Secret Escapes (eller en partnerleverantör som ansvarar för din resa) att kontakta dig för att diskutera dina alternativ. En tydlig process har tagits fram för att hjälpa kunder i denna situation och du behöver inte göra någonting, vi kommer att kontakta dig. Vänligen håll ett öga på mail från oss och kolla din skräppost / röstbrevlåda regelbundet. Påverkade bokningar prioriteras efter avresedatum.

Vad är det bästa sättet att få svar på min fråga?

Det är många som hör av sig till oss för närvarande och vår kundtjänst har hög belastning och som följd är svarstiderna längre än normalt. Vi ber om ursäkt för detta och ber om er förståelse. Du hittar våra kontaktuppgifter på sidan Kontakta oss. Vi fortsätter att prioritera medlemmar med kommande bokningar.

Om du har skickat en förfrågan, vänligen håll utkik i din mail (inklusive skräppostmappar) och röstbrevlåda.

Varför tar det så lång tid innan jag får svar från Secret Escapes?

Vi befinner oss i en extraordinär situation och som du kan föreställa dig har denna pandemi skapat problem för ett stort antal bokningar och vår kundtjänstavdelning arbetar dygnet runt för att hjälpa våra medlemmar att hitta lösningar. Vi ber om ursäkt om du har haft svårt att nå oss. Nya processer och ett utökat team hjälper oss att ta hand om fler och fler medlemmar varje dag.

Medlemmar kontaktas i datumordning, med prioritet till de som har hotellvistelser/resor inbokade i närtid. När myndigheterna utökar restriktionerna påverkas nya grupper av medlemmar som behöver assistans. Vi kommer att svara alla så snabbt vi kan.

Jag har en inbokad resa och jag har inte hört något från er. Varför?

Vi kontaktar medlemmar innan avresedatum, så håll utkik i din skräppostmapp och röstbrevlåda. Om du ännu inte har hört något från oss, bör detta ske inom kort.

Om du vill ha ytterligare förtydligande, vänligen hör av dig till oss via sidan Kontakta oss. Din förfrågan prioriteras efter avresedatum.

Kan jag få pengarna tillbaka om min resa blir inställd på grund av COVID-19?

Secret Escapes erbjuder två typer av resor: hotellvistelser och paketresor (resa där transport (flyg, tåg etc.) ingår). Dina alternativ kommer att variera beroende på vilken typ av resa du har köpt:

Hotellvistelser: Hotellvistelser som bokas med Secret Escapes återbetalas vanligtvis inte. För denna typ av resa fungerar Secret Escapes som en mellanhand och kontraktet är mellan dig och hotellet. Om du har köpt en hotellvistelse via Secret Escapes, är det hotellets beslut om de kommer att erbjuda en återbetalning eller inte. Secret Escapes kan inte återbetala en vistelse utan tillstånd från hotellet. Om hotellet samtycker till återbetalning kommer Secret Escapes att hjälpa medlemmarna. I dessa situationer bör hotell återbetala 100% av kostnaden till kunderna. Secret Escapes kommer att återbetala sina hotellpartner enligt den vanliga betalningscykeln.

Den goda nyheten är att nästan alla våra hotellpartner är villiga att erbjuda medlemmar att skjuta upp och boka om sin vistelse så att din bokning kan genomföras vid ett senare tillfälle. På Secret Escapes har vi nu skapat en ny ombokningsprocess för att hjälpa medlemmarna med detta. Om din bokning påverkas kommer vi att höra av oss för att hjälpa dig med detta.

Paketresor: Det finns två typer av paketresor tillgängliga på Secret Escapes. Den första typen erbjuds av researrangörer som vi samarbetar med. Om du har bokat denna typ av paketresa kommer researrangören som ansvarar för din resa att kontakta dig för att diskutera dina alternativ. Liksom med hotellvistelser fungerar Secret Escapes i dessa fall som mellanhand och kontraktet är mellan medlemmen och researrangören, som har ofta den mest aktuella informationen.

Den andra typen av paketresor som finns tillgänglig erbjuds av oss själva, Secret Escapes Ltd. Med dessa resor kommer vårt team att kontakta dig. Du kommer att erbjudas en kreditnota som kommer att täcka hela resans värde för användning på alla kommande erbjudanden på webbplatsen. Kvarstående belopp av kreditnotan som inte har använts vid utgångsdatumet kommer återbetalas till dig i kontanter.

Endast bokningar som påverkas av COVID-19 (dvs. de som faller på datum då myndigheternas restriktioner gäller) kommer att krediteras eller ombokas.

Hur vet jag vem som är ansvarig för min resa?

Secret Escapes äger inte sina egna hotell utan fungerar som en mellanhand mellan sina medlemmar och noggrant utvalda resepartner. Secret Escapes samarbetar endast med ansedda leverantörer och kvalitetskontrollerar dem regelbundet med hjälp av feedback från medlemmar.

När du bokar en hotellvistelse, är avtalet mellan kunden och hotellet och för vissa paketresor är kontraktet mellan kunden och researrangören. I vissa fall är Secret Escapes arrangören. Du hittar din researrangör i din bokningsbekräftelse.

I händelse av att din resa blir påverkad kommer du att kontaktas av antingen Secret Escapes eller researrangören.

Om du köpte din resa genom Secret Escapes kommer vi att göra vad vi kan för att hjälpa dig. Dock kommer alltid researrangören för din resa (vare sig det är Secret Escapes eller en partner) att ha den aktuella informationen.

Jag vill inte längre resa. Kan jag avboka min resa?

För närvarande är de flesta resor omöjliga att genomföra. När det sker ändringar och restriktioner kommer att lyftas, kommer situationen sannolikt att skilja sig åt mellan olika länder. Om restriktioner lyfts innan dina resdatum, bör du förvänta dig att resa som planerat och våra normala villkor för eventuella ändringar eller avbokningar kommer att gälla. Om restriktioner fortfarande kommer att gälla och myndigheterna fortsätter avråda från resor kommer Secret Escapes eller din researrangör att kontakta dig för att diskutera dina alternativ.

Varför uppmanas jag att boka om min hotellvistelse?

Hotellvistelser som köps på Secret Escapes återbetalas normalt inte. Men på grund av denna extraordinära situation har Secret Escapes skapat ett ombokningssystem i samarbete med sina hotellpartner för att hjälpa medlemmarna att skydda sina vistelser. Om din vistelse påverkas kommer du att erbjudas möjligheten att skjuta upp din vistelse och boka om till ett senare tillfälle. Du kommer att få ett email med ett ombokningsformulär och genom att fylla i det kan du hjälpa oss hantera ditt ärende på ett mer effektivt sätt. Notera dock att ombokning inte är garanterad utan det är upp till varje hotellpartner om de vill erbjuda ombokning eller inte.

Hur kan Secret Escapes erbjuda ett ombokningsalternativ när det är omöjligt att veta när de aktuella reserestriktionerna kommer att upphöra?

Den nuvarande ovissheten innebär att många kunder som vill omboka inte vet när de vill skjuta upp resan till. I dessa fall har Secret Escapes skapat ett voucherprogram med hotellpartner för att säkerställa att värdet på din resa medges av hotellet vid ett senare datum som du väljer.

Vissa väljer att boka specifika datum senare under året. Om COVID-19 fortsätter att påverka dessa senare datum kommer resan att skjutas upp ytterligare.

Jag har redan kommit överens om en ombokning direkt med hotellet. Ska jag även kontakta Secret Escapes?

Om du har kommit överens direkt med ditt hotell, skulle vi verkligen uppskatta det om du kunde meddela oss om dina nya datum. Detta för att undvika att vi gör en dubbelbokning med hotellet åt dig.

Hotellet informerar mig att Secret Escapes ska återbetala mig, inte dem. Vem är ansvarig?

Enligt avtal kan Secret Escapes inte återbetala kunder utan tillstånd från hotellen. I de fall hotell har tillåtit oss att återbetala för deras räkning kan vi göra det.

Vad händer om mitt hotell stänger och jag har ingenstans att ta vägen?

Om ditt hotell stängs på grund av COVID-19, men inte ligger i ett område som myndigheterna avråder från att resa till, bör ditt hotell ta kontakt med dig för att diskutera möjliga alternativ.

Vad händer ifall landet jag ska besöka stoppar resenärer från mitt hemland från att resa in?

Det är oklart hur och när länder kommer att lyfta reserestriktioner. Om ett land ändrar sina regler eller hindrar resenärer från andra länder på ett sätt som påverkar din bokning, kommer Secret Escapes eller din researrangör att kontakta dig för att diskutera dina alternativ.

Om du har bokat en hotellvistelse, rekommenderar vi att du följer information och håller dig uppdaterad fram till ditt avresedatum, på Utrikesdepartementets hemsida.

Jag har bokat en hotellvistelse i ett land med reserestriktioner till följd av COVID-19. Vad händer med min bokning?

För alla hotellbokningar som påverkas av COVID-19, arbetar vi med hotell för att skjuta upp vistelser och omboka medlemmar till senare under året. Om din resa påverkas kommer vi att kontakta dig. Om du har kontaktats av ditt hotell och har gjort ett direkt arrangemang, vänligen hör av dig till oss för att uppdatera oss om dina planer.

Om du köpte dina flyg separat måste du följa upp direkt med din flygleverantör eller utforska dina alternativ med din reseförsäkring, så att du vet dina rättigheter om du är förhindrad att resa.

Vad händer om mitt flyg ställs in?

Om ditt flyg har köpts som en del av din Secret Escapes-bokning och påverkas av flygändringar kommer vi eller din reseleverantör att kontakta dig för att diskutera möjliga alternativ.

Om du inte bokade din flygresa genom Secret Escapes råder vi dig att kontrollera villkoren för respektive flygbolag, samt din reseförsäkring för att se vilka rättigheter du har i händelse av att ditt flyg ställs in.

Kan Secret Escapes hjälpa mig att komma hem från utlandet om jag inte längre kan lämna mitt resmål?

På Secret Escapes gör vi (och våra researrangörer) allt vi kan för att hjälpa kunder som har bokat en paketresa och stöter på svårigheter utomlands. Om du har problem under en resa kommer vårt lokala team att hjälpa dig. Secret Escapes fick erfarenhet av denna typ av problem när utegångsförbud infördes och teamet kunde hjälpa många kunder att komma hem säkert. Medan lokal lagstiftning dikterar vad som händer i olika länder och UD är bäst placerat för att erbjuda stöd på plats, gör vi allt vi kan för att hjälpa våra kunder.

VÄNLIGEN NOTERA ATT OM DIN BOKNING PÅVERKAS, SÅ KOMMER VI ATT KONTAKTA DIG. DU BEHÖVER INTE KONTAKTA OSS.



Vad är Secret Escapes?

Hur funkar Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes tycker att det ska vara roligt, trevligt och stressfritt när man bokar en semester. Därför har vi skapat en hemsida där vi har handplockat de bästa hotellen. Vi erbjuder exklusiva priser endast för våra medlemmar. Dessutom är våra kampanjpriser de bästa du hittar på nätet.

Varje vecka har vi kampanjerbjudanden som varar cirka tio dagar vardera – hur mycket tid som är kvar anges för varje enskilt kampanjerbjudande. Det kan finnas så många som 130 kampanjer vid samma tillfälle och vi kommer att skicka dig ett email innan så att du vet vad som dyker upp under den kommande veckan.

Det är värt att notera att tillgången till våra lägsta annonserade priser kan vara begränsade. Genom att handplocka hotell och resor för medlemmar fungerar Secret Escapes som en agent för leverantörer, researrangörer och hotell som är tillgängliga på hemsidan.

Varför boka med oss?

Vår grundsyn från dag ett har varit att erbjuda handplockade hotell med det lilla extra både i Sverige och utomlands.

Som medlem på Secret Escapes kan du vara säker på att våra priser är exklusiva för dig och att du inte hittar ett lägre pris under vårt kampanjerbjudande. Detta för att du ska känna dig trygg när du bokar på vår sajt och att du inte ska behöva leta och jämföra när du har hittat din perfekta semester hos oss.

Vi försöker också se till att alla våra medlemmar ser värdet av att boka med oss. Alla våra erbjudanden är handplockade av vårt team av reseexperter och vi försöker alltid förhandla fram det lilla extra, som till exempel rumsuppgraderingar, spabehandlingar, rabatter, välkomstgåvor eller middagar. Allt för att göra din vistelse extra speciell.

Hur beräknar ni priset och rabatterna?

Alla våra kampanjer säljs för exklusiva priser endast för medlemmar. Rabatten som uppges är den högsta möjliga besparing du kan göra med ett visst erbjudande och är oftast – men inte alltid – det lägsta pris du kan betala. Ibland kan du få betala ännu mindre än det pris som har annonserats, men det kan vara så att det bara finns ett fåtal tillgängliga datum för dessa superlåga priser. "Upp till"-priserna/procentsatsen gäller när kampanjen börjar.

Vi annonserar priset efter att ha kontrollerat och dubbelkontrollerat dem flera gånger innan vi aktiverar kampanjen. När en kampanj kommer upp på vår hemsida ser vi alltid till att priset/procentsatsen som annonseras högst upp på kampanjsidan utgör minst tio procent av vårt totala antal tillgängliga datum för kampanjen.

Av naturliga skäl kommer det annonserade "bästa" priset/procentsatsen, som oftast är det mest populära, bli utsålt innan de återstående datumen. Därför kommer du kanske att märka att vi annonserar ett något högre pris/procentsats några dagar efter att kampanjen går live. Om och när de ursprungliga lägsta priserna blir utsålda kommer vi att informera dig om förändringen intill det nya priset. Fullständig information om hur våra priser beräknas finns under "Mer information" för varje enskilt erbjudande.


Vad får jag?

Vad får jag som medlem?

Vi erbjuder våra medlemmar handplockade hotell och resor till låga priser.

Vem kan bli medlem?

Alla. Det enda man behöver för att bli medlem är en emailadress.

Hur ofta skickar ni nyhetsbrev?

På måndagar skickar vi ett sammandrag av våra kommande kampanjer, samt påminnelser om när de startar, så att du inte går miste om något. Du kan avsluta din prenumeration när som helst. Du kan även välja att endast få sammandraget, eller att ta en paus från våra dagliga email i tre, sex eller tolv månader.


Bokningar

Hur bokar jag?

Du kan boka som på vilken resesajt som helst eller betala 250 SEK för att reservera innan du bestämmer dig .

Vad är en reservation?

Våra medlemmar kan reservera ett datum fram till dess att en kampanj går ut, genom att betala 250 SEK. Vi vet att det tar tid att planera en semester, särskilt när man reser med andra eller när man planerar flera resor på samma gång. Vi förstår att du därför kanske inte kan binda dig till en bokning direkt. Om du behöver mer betänketid kan du därför reservera ett datum i kalendern för 250 SEK, vilket innebär att ingen annan medlem kan boka det datum du reserverat (reservationen gäller tills kampanjen går ut).

Om du bestämmer dig för att boka din resa går avgiften mot totalkostnaden för resan och om du inte bokar återbetalas pengarna istället i form av krediter på ditt Secret Escapes-konto. Det är viktigt att tänka på att reservationen inte är en depositionsavgift eller en garanterad, slutförd eller bekräftad bokning. Det är endast ett smidigt sätt att förhindra att andra medlemmar bokar samma datum.

Eftersom de hotell vi erbjuder även finns att boka på andra ställen (dock inte till samma exklusiva priser som vi erbjuder våra medlemmar) kan det tyvärr hända att datumen bokas upp medan du funderar. Om det skulle hända försvinner datumet från kampanjen och alla reservationer avbryts automatiskt. Reservationsavgiften återbetalas då till ditt Secret Escapes-konto i form av krediter. Vi kommer naturligtvis att meddela dig om detta skulle inträffa. Vänligen se våra regler och villkor för mer information.


Mervärdesskatt

Var kan jag få en faktura?

Secret Escapes fungerar enbart som en agent mellan kunden och hotellet eller researrangören och kan därför inte utfärda en faktura för en försäljning som gjorts av hotellet eller researrangören.

Om du behöver en faktura som visar mervärdesskatten kan detta endast erhållas direkt från hotellet, som juridiskt är den enhet som tillhandahållit dig tjänsten. Genom vårt utbud av samarbetspartners försöker vi naturligtvis alltid se till att kunderna får en faktura vid utcheckning. Dock är Secret Escapes först och främst en portal för fritidsresenärer, vilket är anledningen till att enskilda hotell inte kan utfärda en faktura som visar momsen för affärsresor. I detta fall kan Secret Escapes tyvärr inte ingripa på grund av sin förmedlande roll.

Secret Escapes kan bara utfärda en separat faktura som visar momsen från eventuella bokningsavgifter eller kortavgiften. För att erhålla detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på support@secretescapes.se och ange ditt bokningsnummer, som kan hittas i din emailbekräftelse.


Bokningsavgifter

Vilka avgifter ingår i det totala priset?

Vi gör vårt bästa för att hålla avgifter och skatter till ett minimum, men det kan hända att vi måste ta ut en mindre bokningsavgift och en separat avgift beroende på din betalningsmetod. Om detta gäller blir du uppmärksammad om avgiften innan du betalar.

Vad är bokningsavgiften?

En bokningsavgift är en mindre administrativ avgift som kan komma att debiteras av Secret Escapes när du betalar för ditt hotell eller din semester med oss. Denna avgift hjälper oss att ge kundsupport och att täcka kostnaderna för transaktioner på vår webbplats. Det blir ingen bokningsavgift alls för totala transaktionsvärden på mindre än 99 SEK och som mest debiterar vi 200 SEK per totala transaktion oavsett om du har spenderat 3 500 SEK eller 35 000 SEK.

Vad får jag för min bokningsavgift?

Oavsett vad du betalar kan vi genom att ta ut en mindre bokningsavgift (beroende på storleken på ditt totala transaktionsvärde) erbjuda våra medlemmar ett dedikerat team till hands för att hjälpa till med alla frågor du har om din bokning.


Depositioner

Vad är en deposition?

Om ett erbjudande har en deposition innebär det att du betalar för en del av semestern nu och återstoden vid ett senare tillfälle innan avresa. Denna funktion finns till för att medlemmar ska kunna boka fler fantastiska semestrar tidigt, eftersom vi vet att det kan ta tid att planera och betala för en semester.

Varför kan jag inte betala hela summan på en gång?

Vi erbjuder kampanjer med deposition för att ge våra medlemmar en chans att säkra sin semester utan att behöva betala totalbeloppet på en gång. Leverantören kontaktar dig innan avresa för att debitera återstoden av beloppet, men du kan även betala resten av beloppet innan leverantören kontaktar dig. Kontaktinformation hittar du i din bokningsbekräftelse.

Vad händer om jag inte betalar resten av beloppet i tid?

Efter att du har betalat depositionen kommer du därefter att vara i kontakt med leverantören angående det återstående beloppet. Depositionen är icke-återbetalningsbar, vilket innebär att du går miste om den ifall du inte betalar in det resterande beloppet.

Vad blir jag garanterad genom att betala depositionen?

Du blir helt enkelt garanterad din semester. I samband med att du betalar depositionen ingår du i kontrakt med leverantören och måste rätta dig till deras användarvillkor, precis på samma vis som när du betalar hela summan i förväg.

Hur betalar jag för det resterande beloppet och tillkommer det några avgifter?

Leverantören kommer att kontakta dig när det är dags att betala in resten av beloppet, som du betalar direkt till leverantören. Vissa leverantörer debiterar en mindre summa vid användning av kreditkort, men kommer i så fall att meddela dig om detta.


Inbjudningar och krediter

Hur delar jag Secret Escapes med mina vänner?

Vi älskar när man delar med sig av det goda – vi erbjuder till och med en belöning. Du får krediter när vänner du bjudit in (via din egen inbjudningslänk) blir medlemmar på Secret Escapes. Du får 50 SEK när fem av dina vänner blir medlemmar, 250 SEK när 25 blir medlemmar och 500 SEK när 50 av dina vänner har blivit medlemmar genom att använda sig av din länk. Du får också 250 SEK i krediter när respektive vän gör sitt första inköp på Secret Escapes.

Vad händer om fler än en person rekommenderar Secret Escapes till någon? Vem får krediterna på 250 SEK?

Den som är berättigad till krediterna på 250 SEK är den person vars länk den nya medlemmen valde att klicka på.

Kan man få kontanter istället när man rekommenderar en vän?

Nej. Dina 250 SEK i krediter kan endast användas till köp hos Secret Escapes.

Kan man använda sina krediter till vilken kampanj som helst?

Krediterna kan endast användas till bokningar som genomförs på vår hemsida. Krediterna kan inte appliceras på betalningar som sker på en leverantörs hemsida, vilket gäller de flesta paketresor.


Våra erbjudanden – det finstilta…

Vad är min relation som kund med Secret Escapes när jag har bokat?

Secret Escapes är en resebyrå som handplockar oslagbara och exklusiva erbjudanden åt sina medlemmar. När en kund har gjort en bokning på Secret Escapes har kunden ingått ett avtal med det hotell eller den leverantör som bokningen gällde. Varför? Secret Escapes säljer hotellets eller researrangörens produkt och därför är det upp till hotellet, researrangören eller leverantören i fråga att säkerställa att kunden får vad de betalat för.

Var får ni er stjärnklassificering från?

Vi handplockar de hotell vi erbjuder våra medlemmar. Stjärnklassificeringen är en praktisk klassifikation av boendet och återspeglar standarden på anläggningen i det landet. Ett femstjärnigt hotell i London kan upplevas som annorlunda jämfört med ett femstjärnigt hotell i Aten eller Istanbul, men vi gör allt för att säkerställa att varje hotell vi bokar når och överträffar vår standard. Detta tycker vi är mycket viktigare än ett godtyckligt betyg i stjärnor.

Min resa inkluderar flyg – när får jag mina exakta flygtider?

Vi strävar alltid efter att säkerställa att våra medlemmar har all information de behöver om sin bokning. Om vi säljer en semester som inkluderar transport – vare sig det är flyg, färja eller tåg – så visar vi de senaste och mest exakta restiderna som vi har fått från vår researrangör.

Men eftersom vi är en agent som agerar på uppdrag av en researrangör är de exakta restiderna bortom vår kontroll och kan komma att ändras beroende på researrangörens regler och villkor. Vi länkar till dessa regler och villkor i reseinformationen under varje erbjudande som inkluderar resor och vi kommer att leverera flygtider därefter. Du får dina slutgiltiga och bekräftade flygtider från researrangören när din bokning har bekräftats av dem. Leverantörerna skiljer sig i hur de driver sin bekräftelseprocess, men det är upp till dem att skicka exakta flygtider när din bokning är bekräftad.

För mer information om flygtider, läs våra regler och villkor.

Vad händer om jag är missnöjd med flygtiderna jag har fått?

När vi erbjuder resor med flyg agerar vi på uppdrag av en leverantör eller researrangör. På grund av det har vi ingen kontroll över flygtiderna och kan inte erbjuda alternativ. Om du har bokat en resa med flyg och är missnöjd med de flygtider som utannonserades när du gjorde bokningen kan vi tyvärr inte göra något åt det.

Om flygtiderna har ändrats sedan du gjorde bokningen ber vi dig att kontakta leverantören eller researrangören. Vänligen notera att flygtiderna kan komma att ändras av flygbolaget.

Behöver jag teckna en reseförsäkring?

Vi rekommenderar alltid att du tecknar en reseförsäkring. Det är en viktig del av resan, som beroende på din skyddsnivå täcker avbokningar, sjukvård, bagage och en rad andra problem som du kan stöta på när du är bortrest. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan.

Vad händer om jag har ett klagomål under min resa?

Om du är missnöjd med någonting gällande ditt hotell och anser att upplevelsen du köpte inte är/var acceptabel (det kan bland annat gälla ditt rum, servicen, maten eller städningen) ber vi dig att ta upp detta med hotellet, researrangören eller reserepresentanten. De kommer att kunna besvara frågor där och då, och vi kommer att hjälpa dig så mycket som möjligt för att hitta en lösning.

I väldigt sällsynta fall kan en kund anse att hotellet inte är/var i enlighet med vad som annonserades hos oss. Om du upplever att du inte har fått vad du betalade för ber vi dig återigen att omedelbart meddela hotellet i första hand för en snabb lösning. Men kontakta även oss på support@secretescapes.se. Vi är här för att se till att din vistelse blir en trevlig upplevelse, men vi måste också få veta om saker och ting inte är som de borde vara. Dina synpunkter är oerhört viktiga för oss.

Om du har problem med ditt flyg, som till exempel förseningar eller inställningar, ber vi dig att kontakta researrangören direkt (ett kontaktnummer för nödsituationer finns i bokningsbekräftelsen).

Vad händer om min bokning ändras eller annulleras?

Vi lägger stor vikt vid att alla uppgifter, priser och information vi tillhandahåller är korrekta. I mycket sällsynta fall kan vi behöva rätta till ett fel i en kampanj, vilket kan ske både innan eller efter att du har slutfört din bokning. Om vi skulle behöva göra en ändring i din bokning efter att du slutfört den kommer vi att meddela dig omgående, enligt våra regler och villkor. Återigen är detta mycket sällsynt.

I extremt sällsynta fall kan en leverantör, researrangör eller ett hotell annullera en bokning efter att den har slutförts på vår sajt. Detta är helt bortom vår kontroll och beror på att rummen har sålt slut utan att vi har blivit informerade innan och därför kan vi inte fullfölja bokningen. Eftersom vi är en agent och ditt avtal efter bokningen är med leverantören hjälper vi dig att få en återbetalning eller ändra dina resedatum. Vi (Secret Escapes) ansvarar inte för kostnader som ådragits i samband med att leverantören har avbokat (till exempel ifall du bokat ett hotell i Spanien och sedan även bokat flyg separat, följt av att hotellet sedan avbokar ditt boende). Det är därför vi alltid rekommenderar att du tecknar en reseförsäkring som skyddar mot avbokningar.

För ytterligare information om ändringar och avbokningar, läs våra regler och villkor.