Vanliga frågor

COVID-19

OBSERVERA ATT OM DIN BOKNING PÅVERKAS AV RESERESTRIKTIONER GÄLLANDE COVID-19 SÅ KOMMER VI ATT KONTAKTA DIG  DU BEHÖVER INTE KONTAKTA OSS.

Den globala spridningen av COVID-19 har påverkat resplanerna för ett stort antal av våra medlemmar. De frågor och svar som beskrivs nedan kan ge dig mer klarhet och hjälpa dig att förstå denna extraordinära och föränderliga situation vi befinner oss i. Vänligen notera att om du har en kommande bokning som troligtvis kommer att påverkas av COVID-19, så kommer vi att kontakta dig innan avresedatumet.

Secret Escapes följer myndigheternas rekommendationer. Du kan läsa mer här.

Vad händer om min resa påverkas av COVID-19?

Om du har bokat en "Avbokningsbar" hotellvistelse som nu är omöjlig att genomföra på grund av COVID-19, så kan du nu själv avboka kommande bokningar inom den angivna avbokningsperioden (och boka om till ett senare tillfälle om du vill). För att göra detta går du helt enkelt in på ditt konto och letar upp den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid din bokning hittar du alternativet att avbryta din bokning. Om du av någon anledning inte kan genomföra en avbokning så kan du besöka vår "Kontakta oss"-sida, scrolla ner och välja "Förfrågan om avbokning" som anledning till kontakt och skicka oss ett ifyllt kontaktformulär.

Om du har bokat en "Secret Escapes Flexibel paketresa" och din resa påverkas av COVID-19 så kommer vi att kontakta dig för att diskutera dina alternativ. I samtliga fall har du möjlighet att boka om samma eller ett liknande paket till ett senare datum.
Om du har bokat en "Flexibel paketresa" med tredjepartsleverantör och din resa påverkas av COVID-19 så kommer tredjepartsleverantören att kontakta dig för att diskutera dina alternativ.

Håll utkik efter meddelanden från oss och kontrollera din skräppost/röstbrevlåda regelbundet. De berörda bokningarna prioriteras efter avgångsdatum.

Om du fortfarande vill komma i kontakt med oss så kan du fylla i formuläret på sidan "Kontakta oss" för att vi ska kunna hjälpa dig så effektivt som möjligt.

Vad är det bästa sättet att få svar på min fråga?

Det är många som hör av sig till oss för närvarande vilket innebär att vår kundtjänst har hög belastning och som följd är svarstiderna längre än normalt. Vi ber om ursäkt för detta och ber om din förståelse. Du hittar våra kontaktuppgifter på sidan Kontakta oss. Vi prioriterar medlemmar med kommande bokningar.

Om du har skickat en förfrågan, vänligen håll utkik i din inkorg (inklusive skräppostmappar) och röstbrevlåda.

Hur lång tid tar det innan jag får svar från Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes jobbar hårt för att ta hand om varje resa och du kan förvänta dig ett svar inom 72 timmar från att vi har mottagit ditt ärende via kontaktformuläret.

Jag har en inbokad resa och jag har inte hört något från er. Varför?

Vi kontaktar medlemmar innan avresedatum, så håll utkik i din skräppostmapp och röstbrevlåda. Om du ännu inte har hört något från oss, så bör detta ske inom kort.
Om du har bokat en "Flexibel paketresa" med en av våra pålitliga partners så kommer de att kontakta dig direkt.

Om du vill ha ytterligare förtydligande, så ber vi dig att vänligen hör av dig till oss via sidan "Kontakta oss". Din förfrågan prioriteras efter avresedatum.

Kan jag få pengarna tillbaka om min resa blir inställd på grund av COVID-19?

Secret Escapes erbjuder två typer av resor: hotellvistelser och paketresor (resa där transport som flyg, tåg, etc. ingår). Dina alternativ kommer att variera beroende på vilken typ av resa du har köpt:

Hotellvistelser: Om du har bokat en "avbokningsbar" hotellbokning som nu är omöjlig att genomföra på grund av COVID-19 så kan du nu själv avboka kommande bokningar inom den angivna avbokningsperioden (och boka om till ett senare tillfälle om du vill). För att göra detta går du helt enkelt in på ditt konto och letar upp den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid din bokning ser du alternativet att avbryta den. Om du av någon anledning inte kan genomföra en avbokning så kan du besöka vår "Kontakta oss"-sida, scrolla ner och välja "Förfrågan om avbokning" som anledning till kontakt när du skickar in kontaktformuläret.

Vi erbjuder även vissa "ej avbokningsbara" hotellvistelser. För denna typ av resa fungerar Secret Escapes som en mellanhand och det ingångna kontraktet är mellan dig och hotellet. Om du har köpt en ej avbokningsbar hotellvistelse via Secret Escapes är det hotellets beslut om de kommer att erbjuda en återbetalning eller inte. Observera att Secret Escapes kan inte återbetala en hotellbokning utan tillstånd från hotellet. Secret Escapes kommer naturligtvis att försöka hjälpa sina medlemmar så långt det går. Om hotellet beslutar att utföra en återbetalning så bör hotell återbetala 100% av kostnaden till kunden. Secret Escapes kommer att återbetala sina hotellpartners enligt den vanliga betalningscykeln. Den goda nyheten är att nästan alla våra hotellpartners är villiga att erbjuda våra medlemmar att skjuta upp och boka om sin vistelse så att din bokning kan genomföras vid ett senare tillfälle, så att din resa fortfarande kan bli av.

Om Secret Escapes proaktivt har avbokat din hotellbokning på grund av COVID-19 och du har fått en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit men du hellre skulle föredra en kontant återbetalning, vänligen se det e-postmeddelande vi skickade till dig med en länk till ett formulär där du kan begära detta. Om du inte kan hitta e-postmeddelandet kan du kontakta oss via formuläret på vår sida "Kontakta oss".

Paketresor: Det finns två typer av paketresor tillgängliga på Secret Escapes. Den första typen, "Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör, erbjuds av researrangörer som vi samarbetar med. Om du har bokat denna typ av paketresa kommer researrangören som ansvarar för din resa att kontakta dig för att diskutera dina alternativ. Liksom med hotellvistelser fungerar Secret Escapes i dessa fall som mellanhand och kontraktet är mellan medlemmen och researrangören, som ofta har den mest aktuella informationen.

Den andra typen av paketresor som finns på vår sida erbjuds av oss på Secret Escapes Ltd. När det gäller denna typ av paketresor så kommer vårt team att kontakta dig. Du kommer att erbjudas återbetalning i kontanter eller Secret Escapes-krediter som kommer att täcka hela resans värde. Kredit kan användas för alla erbjudanden på vår webbplats och den del av kreditnotan som inte har använts vid utgångsdatumet kommer att återbetalas till dig i form av kontanter. Endast bokningar som berörs av COVID-19 (dvs. bokningar på datum som påverkas av statliga restriktioner) kommer att återbetalas, krediteras eller bokas om.

Hur vet jag vem som är ansvarig för min resa?

Secret Escapes äger inte sina egna hotell utan agerar som en mellanhand mellan sina medlemmar och noggrant utvalda resepartners. Secret Escapes samarbetar endast med ansedda leverantörer och kvalitetskontrollerar dem regelbundet med hjälp av feedback från medlemmar.

Om du har bokat en:

  • - "Avbokningsbar" eller "Ej avbokningsbar" hotellvistelse: Avtalet är mellan kunden och hotellet.
  • - "Secret Escapes Flexibel paketresa": Avtalet är mellan kunden och Secret Escapes och Secret Escapes är din researrangör.
  • - "Flexibel paketresa": Avtalet är mellan kunden och den berörda leverantören. 

Du hittar din researrangör i din bokningsbekräftelse. I händelse av att din resa blir påverkad kommer du att kontaktas av antingen Secret Escapes eller researrangören som är ansvarig för din resa.

Om du köpte din resa genom Secret Escapes kommer vi att göra allt vi kan för att hjälpa dig. Det är alltid researrangören för din resa (vare sig det är Secret Escapes eller en partner) som har den mest aktuella informationen.

Vad händer om mitt hotell stänger och jag inte har någonstans att ta vägen?

Om ditt hotell stängs på grund av COVID-19, men inte ligger i ett område som myndigheterna avråder från att resa till, så bör ditt hotell kontakta dig för att diskutera möjliga alternativ. Om du är orolig kan du använda formuläret på sidan "Kontakta oss" för att informera oss så ska vi försöka hjälpa dig.

Jag har bokat en hotellvistelse i ett land med reserestriktioner till följd av COVID-19. Vad händer med min bokning?

Om du har bokat en "avbokningsbar" hotellvistelse som nu är omöjlig att genomföra på grund av COVID-19 kan du nu själv avboka kommande bokningar inom den angivna avbokningsperioden (eller boka om till ett senare tillfälle om du vill). För att göra detta går du helt enkelt in på ditt konto och letar upp den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid din bokning ser du alternativet att avbryta den. Om du av någon anledning inte kan göra en avbokning så kan du besöka vår "Kontakta oss"-sida, scrolla ner och välja "Förfrågan om avbokning" som anledning till kontakt när du skickar in kontaktformuläret.
 
Om du köpte dina flyg separat måste du följa upp direkt med din flygleverantör eller ta reda på dina alternativ med din reseförsäkring, så att du har koll på dina rättigheter om du är förhindrad att resa.

Hur kan Secret Escapes erbjuda ett ombokningsalternativ när det är omöjligt att veta när de aktuella reserestriktionerna kommer att upphöra?

Den nuvarande ovissheten innebär att många kunder som vill omboka inte vet när de vill skjuta upp resan till. I dessa fall har Secret Escapes skapat ett voucherprogram med hotellpartners för att säkerställa att värdet på din resa medges av hotellet vid ett senare datum som du väljer.

Vissa väljer att boka specifika datum senare under året. Om COVID-19 fortsätter att påverka dessa senare datum kommer resan att skjutas upp ytterligare.

Vad händer om mitt flyg ställs in?

Om ditt flyg har köpts som en del av din Secret Escapes-bokning och påverkas av flygändringar kommer vi eller din reseleverantör att kontakta dig för att diskutera möjliga alternativ.

Om du inte bokade din flygresa genom Secret Escapes råder vi dig att kontrollera villkoren för respektive flygbolag, samt din reseförsäkring för att se vilka rättigheter du har i händelse av att ditt flyg ställs in.

Vad händer om landet som jag ska besöka stoppar resenärer från mitt hemland från att resa in?

Det är oklart hur och när länder kommer att lyfta reserestriktioner. Om ett land ändrar sina regler eller hindrar resenärer från andra länder på ett sätt som påverkar din bokning, kommer Secret Escapes eller din researrangör att kontakta dig för att diskutera dina alternativ.

Om du har bokat en hotellvistelse, rekommenderar vi att du följer information och håller dig uppdaterad fram till ditt avresedatum, på Utrikesdepartementets hemsida.

Kan Secret Escapes hjälpa mig att ta mig hem från utlandet om jag inte längre kan lämna mitt resmål?

På Secret Escapes gör vi (och våra researrangörer) allt vi kan för att hjälpa kunder som stöter på svårigheter utomlands. Om du får problem under en resa kommer vårt lokala team att hjälpa dig. Secret Escapes fick erfarenhet av denna typ av problem när nedstängningar infördes och våra team kunde hjälpa många kunder att komma hem säkert. Medan lokal lagstiftning dikterar vad som händer i olika länder och UD är bäst placerat för att erbjuda stöd på plats, så gör vi ändå allt vi kan för att hjälpa våra kunder.

Hur säkerställer ni att resor är säkra för era medlemmar?

Att hålla medlemmar säkra är vår högsta prioritet, så alla våra hotellpartners har åtagit sig att följa den lokala folkhälsopolitiken, enligt de lokala myndigheternas anvisningar. Det kan dock finnas skillnader i folkhälsopolitiken mellan olika regioner och länder.

Vilken inverkan kommer social distansering att ha på min resa?

När hotellen börjar öppna kan vissa faciliteter stängas eller begränsas för att garantera gästernas säkerhet. Om vi vet att detta är fallet så hänvisar vi till detta under "Bra att veta" i hotellbeskrivningen. Detta kan dock förändras med tiden och från hotell till hotell, så vi råder alla medlemmar som bokat en hotellvistelse att kontakta hotellet före resan för att få klarhet i vad som är tillgängligt och vad som inte är det.

Hittade du inget svar på din fråga? Vänligen ta kontakt med oss via våra sida "Kontakta oss".



Omboka din vistelse

Hur ändrar jag datumet för min hotellbokning?

Om din "avbokningsbara" hotellbokning ligger inom den kostnadsfria avbokningsperioden (mer än 8 respektive 30 dagar bort, beroende på avbokningspolicyn för det erbjudande du har bokat), kan du nu själv ändra datumet för din bokning. För att göra detta loggar du helt enkelt in på ditt konto och hittar den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Här hittar du alternativet för att ändra dina datum för din hotellvistelse.

Observera att ändring av datum för din hotellbokning sker i mån av tillgång och kanske inte alltid är möjlig. Om erbjudandet som du ursprungligen bokade nu har avslutats och därför inte längre är bokningsbar, så kan du avbryta din bokning och få en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit, som du kan använda för att boka ett annat hotell.

Om din avbokningsbara hotellbokning ligger utanför den kostnadsfria avbokningsperioden (mindre än 8 respektive 30 dagar bort, beroende på avbokningspolicyn för det erbjudande som du har bokat), kan du inte avboka eller ändra datumet för din hotellbokning.

Avbokningspolicy

AVBOKNINGSBARA HOTELL

Hur avbokar jag min hotellbokning?
 
För avbokningsbara hotellbokningar kan du avboka din bokning upp till 8 eller 30 dagar före incheckningsdatumet för att få en fullständig återbetalning av hotellkostnaden (beroende på vilket erbjudande som du har bokat).

Du kan nu själv avboka kommande avbokningsbara hotellbokningar. För att göra detta går du helt enkelt in på ditt konto och letar upp den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid din bokning ser du alternativet att avbryta den. 

Om du av någon anledning inte kan göra en avbokning så kan du besöka vår "Kontakta oss"-sida, scrolla ner och välja "Förfrågan om avbokning" som anledning till kontakt. 

Hur ska jag veta om jag har 8 eller 30 dagars avbokningsperiod för min hotellbokning?

För att ta reda på avbokningsvillkoren för din hotellbokning kan du kontrollera din bokningsbekräftelse. Den finns i dina e-postmeddelanden eller på ditt konto på Secret Escapes webbplats.

Kan jag avboka en hotellbokning inom 8 eller 30 dagar innan incheckning?

För hotellbokningar gäller att om du befinner dig inom 8 eller 30 dagar innan incheckningsdatumet och därmed inte omfattas av avbokningsreglerna för återbetalning, så kan du inte avboka din hotellbokning. Kontakta ditt försäkringsföretag för att diskutera dina alternativ.

Om du har bokat en avbokningsbar hotellbokning som nu är omöjlig att genomföra på grund av COVID-19 så kommer vi att kontakta dig för att diskutera dina alternativ.

Vi förstår att du kan behöva avboka din resa med kort varsel av andra oförutsedda skäl, till exempel familjetragedier. Om dessa omständigheter föreligger, vänligen kontakta oss via kontaktformulär så kommer vi att försöka återkomma till dig så snabbt som möjligt.

Hur ändrar jag datumet för min hotellbokning?
 
Om din avbokningsbara hotellbokning ligger inom den fria avbokningsperioden (mer än 8 eller 30 dagar bort, beroende på avbokningspolicyn för det erbjudande som du har bokat), så kan du nu själv ändra datumet för din bokning. För att göra detta loggar du helt enkelt in på ditt konto och hittar den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Här ser du möjligheten att ändra dina datum.

Observera att ändring av datum för din bokning sker i mån av tillgång och kanske inte alltid är möjlig. Om erbjudandet du ursprungligen bokade nu har avslutats och därför inte längre är bokningsbar, så kan du avbryta din bokning och få en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit, som du kan använda för att boka ett annat hotell.

Om din avbokningsbara hotellbokning ligger utanför den kostnadsfria avbokningsperioden (mindre än 8 eller 30 dagar bort,beroende på avbokningspolicyn för den försäljning du har bokat), kan du inte avboka eller ändra datumet för din hotellbokning.

Måste jag ha ett skäl relaterat till COVID-19 för att få avboka min bokning?
 
Nej, inte alls. Även om COVID-19 är orsaken till vissa avbokningar förstår vi att du kan behöva avboka din resa av andra skäl. Oavsett vilka dessa kan vara, så ber vi dig i sådant fall att vänligen kontakta oss via kontaktformuläret minst 8 eller 30 dagar från incheckningsdatumet så försöker vi återkomma till dig så snabbt som möjligt.

Hur mottar jag min återbetalning för min avbokningsbara hotellbokning?
 
Om du har bokat en avbokningsbar hotellbokning och inte längre vill resa kan du nu själv avboka kommande bokningar inom din avbokningsperiod och välja hur du vill få din återbetalning. Om du vill göra det går du helt enkelt in på ditt konto och hittar den aktuella bokningen under Mina bokningar - bredvid den ser du alternativet att avboka den. Här kan du välja mellan en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit, så att du kan boka för ett senare skede eller välja ett annat erbjudande, eller så kan du välja att få en kontant återbetalning som behandlas till den betalningsmetod du använde när du gjorde din ursprungliga bokning.

Om din bokning har avbrutits proaktivt av Secret Escapes på grund av COVID-19 får du automatiskt en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit så att du kan boka om din vistelse vid ett senare tillfälle eller välja ett annat erbjudande på webbplatsen. Om du hellre vill ha en kontant återbetalning till den betalningsmetod du använde för att göra din ursprungliga bokning, så kommer vi att ha skickat ett e-postmeddelande till dig vid avbokningstillfället med en länk till ett formulär där du kan begära detta. Om du inte kan hitta detta e-postmeddelande kan du kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret på vår sida "Kontakta oss".

EJ AVBOKNINGSBARA HOTELL
 
Varför ska jag boka en ej avbokningsbar hotellvistelse?
 
Genom att boka en av våra ej avbokningsbara hotellvistelser kan du säkra ännu bättre priser och tillgänglighet på destinationer över hela världen.

Kan jag avbryta eller ändra min ej avbokningsbara hotellbokning?
 
För ej avbokningsbara hotellbokningar är det inte möjligt att avboka eller ändra datum när bokningen väl har gjorts, om inget annat anges i erbjudandets användarvillkor.

Men om du vill avboka eller ändra din bokning kan Secret Escapes, efter eget gottfinnande, hjälpa dig i din strävan att ta kontakt direkt med hotellet för att ordna detta. Vi kan inte ge någon garanti för att försöken kommer att lyckas. Hotellet kan ta ut en avboknings- eller ändringsavgift (enligt deras allmänna villkor), som kan uppgå till 100 % av kostnaden för vistelsen.

Hittade du inget svar på din fråga? Vänligen ta kontakt med oss via våra sida "Kontakta oss". 

Flexibla paketresor

Vi har två typer av flexibla paketresor på vår sida: "Secret Escapes Flexibel paketresa" som tillhandahålls av oss, och "Flexibel paketresa" som tillhandahålls av en tredjepartsleverantör.

FLEXIBEL PAKETRESA från tredjepartsleverantör

Vad är en "Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör?

Våra "Flexibel paketresa"-erbjudanden tillhandahålls av en tredjepartsleverantör. Secret Escapes arbetar endast med välrenommerade operatörer och vi kvalitetsgranskar dem regelbundet med hjälp av medlemmarnas feedback.

När du har gjort din bokning kommer researrangören att kontakta dig på den e-postadress som du har registrerat hos Secret Escapes, vanligtvis inom ett par dagar, och förse dig med all relevant resedokumentation, information om förfallodagar, betalningspolicy och tillgängliga betalningsmetoder, innan någon betalning förfaller. Researrangören kommer att ge dig ett ATOL-certifikat när du har betalat.

När förfaller betalningen?

De exakta förfallodagarna varierar från leverantör till leverantör, och betalningen kan antingen delas upp i en deposition först och resten senare närmare avresan, eller krävas i förskott i sin helhet. För mer information om de specifika villkoren för din semesterresa hänvisar vi till leverantörens villkor innan du gör din bokning. Leverantörslänken finns under fliken "Mer information" eller rubriken "Bra att veta". Om du är osäker kan du kontakta Secret Escapes direkt.

Observera att detta inte är en garanterad uppskjuten betalningsmetod, eftersom betalningen beroende på researrangörens betalningsvillkor kan komma att betalas kort efter att du har gjort din bokning på Secret Escapes.

Hur får jag reda på avboknings- eller ombokningspolicyn för dessa erbjudanden?

Om du vill veta mer om avboknings- och ombokningspolicyn för dessa erbjudanden kan du läsa om erbjudandet under fliken "Mer information" eller rubriken "Bra att veta". Här hittar du en länk och/eller ett telefonnummer till leverantörens egen webbplats, där du hittar villkoren.

SECRET ESCAPES FLEXIBEL PAKETRESA

Vad är en "Secret Escapes Flexible Holiday"?

Secret Escapes Flexible Holidays" tillhandahålls av Secret Escapes. Med dessa erbjudanden kan du ändra datum för din resa upp till sju dagar före avresa.

Vad är avbokningsreglerna för Secret Escapes Flexible Holiday-erbjudanden?

"Secret Escapes Flexible Holiday"-erbjudanden är delvis återbetalningsbara fram till en viss tidpunkt före avresedatumet. Detta datum varierar beroende på vilket erbjudande du bokar. Om du vill veta mer klickar du på länken "The Secret Escapes avbokningsvillkor" under avsnittet "Ytterligare information" för det erbjudande du är intresserad av att boka.

Observera att när det gäller bokningar av "Secret Escapes Flexible Holiday" är det endast den ledande bokaren som kan be oss att avboka resan eller att ta bort en av de namngivna kunderna från bokningen.
Om du vill ändra dina resedatum i stället för att avboka resan helt och hållet kan du göra detta upp till sju dagar före avresa genom att använda vårt kontaktformulär.

Hur avbokar jag min bokning av "Secret Escapes Flexible Holiday"?

För att avboka din bokning av Secret Escapes Flexible Holiday loggar du in på ditt Secret Escapes-konto, klickar på ditt namn i det övre högra hörnet på webbplatsen och klickar på My Bookings. Välj din "Secret Escapes Flexible Holiday" för att komma till "Din resevisning". Härifrån klickar du på "Avbryt bokning". Du kan då se hur mycket vi kan betala tillbaka till dig baserat på de villkor som anges ovan. Om du fortfarande vill fortsätta kan du kryssa i "Jag godkänner avbokningen" så kommer vi att behandla detta åt dig.

Om du har bokat en "Secret Escapes Flexible Holiday"-bokning och din resa nu är omöjlig på grund av COVID-19 kommer vi att kontakta dig direkt för att diskutera dina alternativ.

Kan jag ändra min bokning av Secret Escapes Flexible Holiday?

Om du vill ändra din "Secret Escapes Flexible Holiday"-bokning, vänligen skicka in ett formulär för att kontakta oss så kommer vi att undersöka saken så snart som möjligt. Observera att vi inte kan garantera att begärda ändringar kommer att vara möjliga, men vi kommer att hålla dig uppdaterad via e-post om våra framsteg.

Om ditt avresedatum är mindre än 7 dagar bort kan vi tyvärr inte ändra din bokning.

Hittade du inget svar på din fråga? Vänligen ta kontakt med oss via våra sida "Kontakta oss". 



Om Secret Escapes

Hur funkar Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes tycker att det ska vara roligt, trevligt och stressfritt när man bokar en semester. Därför har vi skapat en hemsida där vi har handplockat de bästa hotellen och resorna. Våra erbjudanden är exklusiva, endast för våra medlemmar.

Varje vecka lägger vi till nya inspirerande reseidéer på hemsidan vilket gör det ännu enklare för dig att hitta den perfekta resan. Vi kommer att skicka dig mejl med hotell som vi tror att du kommer att älska.

Det är värt att notera att tillgängligheten på våra lägsta annonserade priser kan vara begränsad, så det gäller att vara snabb.

Genom att noggrant välja hotell och resor för medlemmar fungerar Secret Escapes som agent för leverantörer, researrangörer och hotell som visas på hemsidan, förutom våra "justerbara" resor.

Varför boka med oss?

Vår grundsyn från dag ett har varit att erbjuda handplockade hotell med det lilla extra både i Sverige och utomlands.

Som medlem på Secret Escapes kan du vara säker på att hotellen du hittar på vår hemsida är nogrannt utvalda för de kräsna resenärerna. Detta betyder att du inte behöver lägga tid på att leta runt bland mängder av hotell för att hitta ett bra boende för din resa. Våra priser är endast tillgängliga för våra medlemmar, vilket innebär att hotellen ger oss bra priser och extra inkluderingar. Detta för att du ska känna dig trygg när du bokar på vår sajt och att du inte ska behöva leta och jämföra när du har hittat din perfekta semester hos oss.

Vi försöker också se till att alla våra medlemmar ser värdet av att boka med oss. Alla våra erbjudanden är handplockade av vårt team av reseexperter och vi försöker alltid förhandla fram det lilla extra, som till exempel rumsuppgraderingar, spabehandlingar, rabatter, välkomstgåvor eller middagar. Allt för att göra din vistelse extra speciell.

Vad är min relation som kund med Secret Escapes när jag har bokat?

Secret Escapes är en resebyrå som handplockar oslagbara och exklusiva erbjudanden åt sina medlemmar. När en kund har gjort en bokning på Secret Escapes har kunden ingått ett avtal med det hotell eller den leverantör som bokningen gällde. Varför? Secret Escapes säljer hotellets eller researrangörens produkt och därför är det upp till hotellet, researrangören eller leverantören i fråga att säkerställa att kunden får vad de betalat för.

För justerbara erbjudanden och paketresor där Secret Escapes står som leverantör kommer ditt avtal att ingå med Secret Escapes. Du hittar din leverantörsinformation i din bokningsbekräftelse.

Varifrån får ni era stjärnklassificering?

Vi handplockar de hotell vi erbjuder våra medlemmar. Stjärnklassificeringen är en praktisk klassifikation av boendet och återspeglar standarden på anläggningen i det landet. Ett femstjärnigt hotell i London kan upplevas som annorlunda jämfört med ett femstjärnigt hotell i Aten eller Istanbul, men vi gör allt, så som att läsa recensioner och feedback, för att säkerställa att varje hotell vi erbjuder når och överträffar vår höga standard.

Vad är Travelbird?

Travelbird är ett Amsterdam-baserat företag som förvärvades av Secret Escapes 2018 och ingår i Secret Escapes Group. De justerbara erbjudandena som du ser på Secret Escapes webbplats hanteras av Travelbird, men är fortfarande Secret Escapes-erbjudanden. Eftersom dessa erbjudanden är live på Secret Escapes webbplats kan du boka justerbara erbjudanden med Secret Escapes-kredit. För att använda Secret Escapes-kredit på ett justerbart erbjudande, kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret så kan vi hjälpa med detta.

KONTO

Vem kan bli medlem?


Alla. Det enda man behöver för att bli medlem är en emailadress.

Vad får jag som medlem?

Vi erbjuder våra medlemmar handplockade hotell och resor till låga priser.

Hur ofta skickar ni nyhetsbrev?


Vi skickar email med våra fantastiska erbjudanden flera gånger i veckan. Du kan avsluta din prenumeration när som helst. Du kan även välja att endast få sammandraget, eller att ta en paus från våra email.

Hur ändrar jag mina prenumerationsinställningar?

Vi förstår att du kanske inte vill höra från oss hela tiden, speciellt om du bara har varit borta. För att ändra dina prenumerationsinställningar eller avbryta din prenumeration loggar du bara in på hemsidan, klickar på ditt namn i det övre högra hörnet och väljer "Prenumerationer" i menyn. Här kan du välja hur ofta du hör från oss och vad vi skickar dig, du kan alltid ändra tillbaka dessa om du ändrar dig.

Hur ändrar jag min e-postadress?

För att ändra din e-postadress loggar du in som vanligt och klickar sedan på ditt namn längst upp till höger på hemsidan och väljer "Personuppgifter" i menyn. Längst ner på den här sidan kan du ändra din nuvarande e-postadress till din nya innan du klickar på "Bekräfta".

Hur ändrar jag mitt lösenord?

För att ändra ditt lösenord, gå till hemsidan med din e-postadress. När du väl är på hemsidan klickar du på ditt namn längst upp till höger på sidan och klickar på "Glömt ditt lösenord" följt av "Återställ mitt lösenord". Du får sedan ett e-postmeddelande till din registrerade e-postadress med instruktioner hur du återställer ditt lösenord.

Hur får jag åtkomst till min bokningsbekräftelse?


När du har gjort din bokning skickar vi en bokningsbekräftelse till din registrerade e-postadress. Om du har tappat bort denna e-post eller av någon anledning inte fick en, kan du komma åt din bekräftelse genom att logga in på ditt konto, klicka på ditt namn längst upp i högra hörnet på hemsidan och välja "Dina bokningar" från menyn. Här kan du antingen begära att din bokningsbekräftelse skickas igen eller skriva ut dina uppgifter.

Hur lägger jag till favoriter i mitt konto?

För att lägga till ett erbjudande som "favorit" behöver du vara inloggad på sajten. Du klickar på det lilla hjärtat i det högra hörnet som syns för varje erbjudande på första sidan (https://www.secretescapes.se/aktuella-kampanjer). För att se alla dina favoriter, klicka på "Dina favoriter" i högra hörnet längst upp på hemsidan, precis under ditt namn.

Hur ställer jag in en påminnelse för kommande erbjudanden?

Längst ner på hemsidan eller sökresultaten kan du se "Kommande erbjudanden". För att ställa in en påminnelse för dessa och se till att du säkrar de bästa datumen, klicka helt enkelt på "Ställ in påminnelse". Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande när erbjudandet är live på hemsidan så att du inte missar det.

Hur raderar jag mitt konto?

För att radera ditt konto och avprenumerera våra nyhetsbrev, logga in på hemsidan, klicka på ditt namn i det övre högra hörnet och välj "Personuppgifter" i menyn. Klicka på "Radera konto" längst ner på denna sida. Vi tycker att det är riktigt tråkigt att du lämnar oss.

PRESENTKORT

Hur köper jag ett presentkort?


Ge någon en upplevelse utöver det vanliga. Gå till vår sida om presentkort (https://www.secretescapes.se/presentkort-offer) och välj det belopp du vill köpa så skickar vi ett digitalt presentkort till din e-postadress.

Hur löser jag in ett presentkort?


För att lösa in ditt presentkort ska du logga in på hemsidan, klicka på ditt namn i det övre högra hörnet och välj "Presentkort" i menyn. Du kommer att kunna ange koden som visas på ditt presentkort eller e-kupong i rutan innan du klickar på "Lös in presentkort". Ditt inlösta presentkort kommer då att visas nedan och krediten läggs till på ditt konto.

Hur betalar jag med ett presentkort?

När du har lagt till ditt presentkort eller din voucher i ditt konto kommer beloppet visas under "Krediter". Denna kredit kommer automatiskt att tillämpas på din bokning när du genomför betalning för din bokning. Presentkort/vouchers och kredit kan endast lösas in på betalningar som görs direkt via Secret Escapes webbplats vid bokningstillfället. Om betalning sker på vår leverantörs webbplats kan Secret Escapes-kredit inte tillämpas. För att använda kredit på våra "Justerbara"-erbjudanden, vänligen kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Kan jag spendera mer än värdet på mitt presentkort?

Självklart! Om den totala kostnaden för din semester är större än presentkortets värde kan återstående saldo betalas via en annan betalningsmetod.

Mitt presentkort har gått ut - vad ska jag göra?

De flesta av våra presentkort har ett års giltighetstid. Om ditt presentkort har upphört kan du tyvärr inte längre använda det som ett giltigt betalningsalternativ. Men om du känner att det finns en speciell anledning till att det inte har använts, vänligen kontakta vår kundtjänst via detta formulär: https://www.secretescapes.se/kontakt


INBJUDNINGAR OCH KREDITER

Var hittar jag min kredit?


För att hitta din kredit loggar du bara in på ditt konto, klickar på ditt namn längst upp till höger på sidan och väljer "Krediter" i menyn. Observera att för att använda din kredit på ett "Justerbart" erbjudande, använd kontaktformuläret (https://www.secretescapes.se/kontakt) så att vår kundtjänst kan hjälpa dig med detta.

Min kredit har försvunnit - vart har den tagit vägen?

De flesta av våra vouchers och presentkort har en giltighetstid på ett år - om din voucher/ditt presentkort lades till för mer än ett år sedan har din kredit nu gått ut.

Om din kredit ännu inte har löpt ut och du har gått igenom bokningskalendern för ett av våra erbjudanden under de senaste 30 minuterna kommer vi automatiskt att använda din kredit på den här bokningen så att dina önskade bokningsdatum inte går förlorade. Om du har övergivit den här bokningen före betalning kommer din kredit att vara låst i 30 minuter. Efter denna tid kommer din kredit att läggas tillbaka på ditt konto och automatiskt tillämpas på följande nya bokningar du gör.

Hur delar jag Secret Escapes med mina vänner?

Vi älskar när man delar med sig av det goda – vi erbjuder till och med en belöning. Du får krediter när vänner du bjudit in (via din egen inbjudningslänk) blir medlemmar på Secret Escapes. Du får 50 SEK när fem av dina vänner blir medlemmar, 250 SEK när 25 blir medlemmar och 500 SEK när 50 av dina vänner har blivit medlemmar genom att använda sig av din länk. Du får också 250 SEK i kredit när respektive vän gör sin första bokning på Secret Escapes.

För att hitta din unika inbjudningslänk loggar du helt enkelt in på hemsidan och klickar på "Bjud in vänner" längst upp till höger på sidan.

Vad händer om fler än en person rekommenderar Secret Escapes till någon? Vem får krediten på 250 SEK?

Den som är berättigad till krediten på 250 SEK är den person vars länk den nya medlemmen valde att klicka på.

Kan man få kontanter istället när man rekommenderar en vän?

Nej. Dina 250 SEK i kredit kan endast användas till köp hos Secret Escapes och kan inte bytas ut mot kontanter.


VÅRA ERBJUDANDEN

Vilka typer av hotell- och semestererbjudanden säljer ni?

Vi har en rad olika produkter på hemsidan för att möta våra medlemmars behov i dessa ovissa tider. Varje produkttyp kan identifieras med en färgad ikon på hemsidan:

Hotellerbjudanden med fri avbokning:

Denna typ av handplockade hotell runt om i världen är återbetalningsbara fram till åtta eller 30 dagar före incheckningsdatumet. De inkluderar inte resor, men ofta andra tillägg så som middag, spabehandlingar, rabatter och mer. För mer information, vänligen läs informationen på sidan för respektive erbjudande.

Justerbara erbjudanden:

Med vårt "justerbara" sortiment kan du välja datum, hotell och flygtider som passar dig. Dessa erbjudanden återbetalas delvis och arrangeras av Secret Escapes. Vänligen läs våra avbokningsregler eller beskrivningen på sidan för respektive erbjudande för mer information.

Hur beräknar ni priset och rabatterna?


Alla våra erbjudanden säljs till endast medlemmar. Det högsta pris som annonseras är den högsta möjliga besparingen du kan få med ett visst erbjudande och representerar vanligtvis det lägsta pris du kan betala. Rabatten 'upp till' är giltig när erbjudandet går live.

Vi annonserar priset efter att vi har kontrollerat våra priser flera gånger innan ett erbjudande går "live" på hemsidan. När ett erbjudande startar, ser vi alltid till att vår ”lead”-pris som är det pris som annonseras högst upp på sidan, utgör minst 10% av vårt totala antal tillgängliga datum för erbjudandet.

Av naturliga skäl är detta "bästa" pris som annonseras vanligtvis det mest populära och blir slutsålt oftast före de andra datumen. Därför finns det en risk att några dagar efter att erbjudandet startas annonserar vi ett något högre "lead"-pris. Detta gör vi bara när de ursprungliga priserna och datumen är slutsålda. Fullständig information om hur våra priser beräknas finns i avsnittet "Mer information" på sidan om respektive erbjudande.

Notera att paketresor - erbjudanden som inkluderar flyg - är prissatta per person och inte per rum.

Kan jag boka ett enkelrum?

Priser för soloresenärer är ibland tillgängliga på utvalda hotell. För att ta reda på om vi erbjuder priser för enskilda resenärer på hotellet eller semesterresan du är intresserad av att boka, klicka på ”Mer information” för det erbjudande du vill boka och gå till fliken "Policy för enskilda resenärer". Här får du reda på om vi har priser för soloresenärer på just det hotellet.

Alla våra erbjudanden kan också bokas för en resenär.

Tillåter hotellet husdjur?

Vissa hotell vi erbjuder blir glada över att ditt husdjur följer med på din resa. Denna information hittar du under ”Mer information” för varje erbjudande. Antingen står det "Detta hotell är husdjursvänligt i mån av tillgänglighet" eller "Husdjur är inte tillåtna på detta hotell." Oavsett vad rekommenderar vi att du kontaktar hotellet direkt innan du bokar för att vara säker på att ditt husdjur får bo på hotellet.

Kan hela familjen följa med?

Ibland ger våra hotell dig möjlighet att ta med familjen och denna information finns för varje erbjudande under "Mer information" och i fliken "Policy för barn". Du kan också ta reda på det snabbt genom att titta på hur många ikoner som visas i erbjudandet, bredvid "Plats för". Oftast kan ett barn följa med kostnadsfritt, men barn över en viss ålder behöver vanligtvis en extra säng (detta kan medföra en extra kostnad) - tänk på att minst en vuxen vanligtvis krävs i rummet. Tyvärr är det inte möjligt att boka angränsande rum på grund av beläggningsgraden.

Är era hotell och resor anpassade för funktionshindrade resenärer?

Det enklaste sättet att ta reda på om ett hotell är anpassat, eller om det finns bestämmelser för just dina behov, är att kontakta hotellet direkt. Detta gäller även paketresor som tillhandahålls av våra tredjepartsleverantörer. I vissa situationer kan en leverantör anpassa en utflykt för dina specifika behov, men tyvärr kan detta inte garanteras. Om du behöver information om huruvida ett Secret Escapes-paket är anpassat, fyll i formuläret på vår kontaktsida och beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt, så gör vi vårt bästa för att hitta en lösning för dig.

Hur vet jag hur mycket bagage som ingår?

Gällande resor där flyg ingår kan du hitta det inkluderade bagagetillägget i informationen om respektive erbjudande: i punktlistan, "Mer information samt under fliken "Reseinformation" i beskrivningen om resan.

Kan jag lägga till speciella önskemål?

Vi vet att många av er reser för att fira ett speciellt tillfälle och vi hade gärna hjälpt till med detta. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt hotell eller leverantören av din paketresa eftersom de är bäst lämpade för att tillgodose dina särskilda önskemål.

DEPOSITIONER

Vad är en deposition?

Om ett erbjudande har en deposition innebär det att du betalar för en del av semestern nu och återstoden vid ett senare tillfälle innan avresa. Denna funktion finns till för att medlemmar ska kunna boka fler fantastiska semestrar tidigt, eftersom vi vet att det kan ta tid att planera och betala för en semester.

Varför kan jag inte betala hela summan på en gång?

Vi erbjuder paketresor med deposition för att ge våra medlemmar en chans att säkra sin semester utan att behöva betala totalbeloppet på en gång.

Det återstående beloppet kan betalas vid ett senare tillfälle och ska betalas direkt till leverantören (för bokningar med våra partner) eller till Secret Escapes (för "justerbara" erbjudanden eller paketresor av Secret Escapes). Det exakta betalningsdatumet anges i din bokningsbekräftelse. Du kan även betala resten av beloppet innan förfallodagen om du kontaktar leverantören eller Secret Escapes. Kontaktinformation hittar du i din bokningsbekräftelse.

Vad händer om jag inte betalar resten av beloppet i tid?

För att erbjuda våra medlemmar det bästa utbudet av paketresor, har vi båda våra egna resor, samt arbetar med utvalda pålitliga partner.

För paketbokningar som levereras av partner betalar du en deposition till Secret Escapes. Efter att du har betalat depositionen kommer du därefter att vara i kontakt med leverantören angående det återstående beloppet. Depositionen är icke-återbetalningsbar, vilket innebär att du går miste om den ifall du inte betalar in det resterande beloppet.

För "justerbara" paketbokningar gäller följande.

1. Om resor (flyg / tåg / färja) ingår:

- 29 dagar eller mer innan avresedagen är avbokningskostnaden 35% av semesterkostnaden (eller förlust av hela depositionen om den är högre)
- 28 dagar eller mindre innan avresedagen är avbokningskostnaden 100% av semesterkostnaden

2. Om resor (flyg / tåg / färja) inte ingår:

- 14 dagar eller mer innan avresedagen, avbokningskostnaden är 0%
- Åtta dagar till 13 dagar innan avresedagen är avbokningskostnaden 50% av semesterkostnaden
- Sju dagar eller mindre innan avresedagen är avbokningskostnaden 100% av semesterkostnaden

Observera att vid ”justerbara” bokningar kan endast huvudresenären be oss avboka resan eller ta bort en av de andra resenärerna från bokningen.

Vad blir jag garanterad genom att betala depositionen?

Du blir helt enkelt garanterad din semester. I samband med att du betalar depositionen ingår du i kontrakt med leverantören eller Secret Escapes (för "justerbara" bokningar) och måste rätta dig till deras användarvillkor, precis på samma vis som när du betalar hela summan i förväg.

Hur betalar jag för det resterande beloppet och tillkommer det några avgifter?

Leverantören kommer att kontakta dig när det är dags att betala in resten av beloppet, som du betalar direkt till leverantören eller Secret Escapes beroende på vilken typ av paketresa du har köpt. Vissa leverantörer debiterar en mindre summa vid användning av kreditkort, men kommer i så fall att meddela dig om detta.

Om tidsfristen för min andra betalning är förfallen men jag är fortfarande osäker på om jag kan resa, måste jag betala detta eller kan det förlängas?

När du har betalat för den första delen av din semester till Secret Escapes kommer leverantören, researrangören eller Secret Escapes att kontakta dig innan du reser gällande återstående belopp. En förlängning avseende återstående summa bestäms av leverantören, researrangören eller Secret Escapes. Tänk på att depositioner är ej återbetalningsbara, vilket innebär att om du bestämmer dig för att inte betala det återstående beloppet förlorar du din deposition.

BOKNINGAR

Jag bor inte i Sverige - kan jag boka med er?


Det kan du göra om du bor i ett av de andra länderna där vi är verksamma. Vi har webbplatser i Tyskland, Schweiz, Belgien, Danmark, Italien, Nederländerna, Norge och Storbritannien. Du hittar också större delen av Secret Escapes erbjudanden på TravelBirds hemsida, som finns i alla dessa länder plus Österrike och Finland.

Varför kan jag inte se era priser?

Du måste vara inloggad för att se våra priser. När du är inloggad och har valt det erbjudande som du har fastnat för ska priset visas till höger om bilderna, tillsammans med de fullständiga detaljerna om erbjudandet.

Hur bokar jag?

Du kan boka precis som du gör på andra resesajter. Hitta ditt favoriterbjudande, välj önskade datum och klicka på "Boka"-knappen. Du skickas sedan till bokningssidan där du kan fylla i dina betalningsuppgifter och köpa erbjudandet.

Vilka olika betalsätt erbjuder ni? Kan jag betala via banköverföring? Om ja, hur?

Medlemmar kan betala för sin bokning med kredit- eller bankkort (Visa, Maestro, Mastercard accepteras) eller via PayPal. Tyvärr accepterar vi inte banköverföringar och American Express-betalningar.

Vilka avgifter ingår i det totala priset?


Vi gör vårt bästa för att hålla avgifter och skatter till ett minimum, men det kan hända att vi måste ta ut en mindre bokningsavgift och en separat avgift beroende på din betalningsmetod. Om detta gäller blir du uppmärksammad om avgiften innan du betalar och detta kommer också redovisas in din bokningsbekräftelse.

Vad är bokningsavgiften?


En bokningsavgift är en mindre administrativ avgift som kan komma att debiteras av Secret Escapes när du betalar för ditt hotell eller din semester med oss. Denna avgift hjälper oss att ge kundsupport och att täcka kostnaderna för transaktioner på vår webbplats.

Jag behöver hjälp med att göra min bokning


Om du behöver hjälp med din bokning, skriv till oss via vår "Kontakta oss"-sida (https://www.secretescapes.se/kontakt) så hjälper en av våra medarbetare i kundtjänst gärna till.

Kan jag lägga till någon i min bokning?

Om du vill lägga till någon i din bokning, gå till vår kontaktsida och beskriv ditt ärende genom att fylla i formuläret. Vår kundtjänst kommer då att kontakta dig för att meddela dig om dina alternativ och om det är möjligt att lägga till någon.

Behöver jag visum för att åka på semester?

Vissa länder kommer att kräva att svenska medborgare ordnar ett visum innan de reser. Besök regeringen i landets hemsida för aktuell information. Se till att du har ordnat alla nödvändiga resedokument innan du reser.

Behöver jag teckna en reseförsäkring?

Vi rekommenderar alltid att du tecknar en reseförsäkring. Vi vet också att reseförsäkringar inte är så kul att ta tag i och är den minst glamorösa delen med att boka en semester, men det är ett av de viktigaste stegen för att din semester ska bli lyckad. Vi rekommenderar att alla våra medlemmar köper en reseförsäkring som passar för den typ av resa de bokar - oavsett om det är en resa längre bort eller en semester på hemmaplan.

Det är en viktig del av resan, som beroende på din skyddsnivå (vi rekommenderar alltid en hög skyddsnivå) täcker avbokningar, sjukvård, bagage och en rad andra problem som du kan stöta på när du är bortrest. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan.

KUNDSERVICE

Hur kan jag komma i kontakt med Secret Escapes?

Behöver du komma i kontakt med oss?

Det är många som hör av sig till oss just nu så använd formuläret på sidan Kontakta oss för att nå oss. Det här formuläret har tagits fram i samband med COVID-19 för att ge oss all information vi behöver för att kunna svara så snabbt och effektivt som möjligt. Vänligen fyll i och skicka in ett formulär per bokning. Alla ärenden prioriteras efter resedatum.

Håll ett öga på din inkorg (inklusive skräppostmappar) och röstmeddelanden om du har skickat in en förfrågan.

Hur kan jag lämna feedback om er?

Vi uppskattar verkligen våra medlemmars feedback och vi vill höra om din upplevelse med oss, oavsett om den har varit bra eller dålig. Använd vår kontaktsida (https://www.secretescapes.se/kontakt) för att skicka dina synpunkter till oss, så kommer en av våra medarbetare att återkomma inom kort.

Vem ska jag kontakta vid frågor/problem före, under och efter min resa?

Om du har frågor eller funderingar under din resa, vänligen kontakta en hotellrepresentant eller din researrangör direkt för snabbast svar. Du kan även kontakta oss så att vi kan hjälpa dig så gott vi kan. Om du har frågor gällande en ny bokning, feedback om din semesterupplevelse eller om du har frågor om ett Secret Escapes-paket, vänligen hör av dig till oss genom att fylla i formuläret på vår kontaktsida: https://www.secretescapes.se/kontakt

Vad händer om jag har ett klagomål under min resa?

Om du är missnöjd med någonting gällande ditt hotell och anser att upplevelsen du köpte inte är/var acceptabel (det kan bland annat gälla ditt rum, servicen, maten eller städningen) ber vi dig att ta upp detta med hotellet, researrangören eller reserepresentanten. De kommer att kunna besvara frågor där och då, och vi kommer att hjälpa dig så mycket som möjligt för att hitta en lösning.

I väldigt sällsynta fall kan en kund anse att hotellet inte är/var i enlighet med vad som annonserades hos oss. Om du upplever att du inte har fått vad du betalade för ber vi dig återigen att omedelbart meddela hotellet i första hand för en snabb lösning. Men kontakta även oss via formuläret på vår kontaktsida. Vi är här för att se till att din vistelse blir en trevlig upplevelse, men vi måste också få veta om saker och ting inte är som de borde vara. Dina synpunkter är oerhört viktiga för oss.

Om du har problem med ditt flyg, som till exempel förseningar eller inställningar, ber vi dig att kontakta researrangören direkt eller Secret Escapes om det är en "Justerbar" paketresa. Ett kontaktnummer för nödsituationer finns i bokningsbekräftelsen.

Om jag kontaktar Secret Escapes kommer jag få en bekräftelse, även om mitt ärende inte är löst ännu? Och hur ofta?

Vi förstår att det kan vara frustrerande att behöva vänta på svar angående dina frågor eller problem. Om du har ett pågående ärende med vår kundtjänst kommer de att sträva efter att hålla dig informerad regelbundet om hur ditt ärende fortskrider. Hur lång tid det tar mellan kontakt och framsteg mot en slutlig lösning kan bero på komplexiteten i ditt ärende samt ditt avresedatum. Oavsett vad som händer kommer vi att göra vårt yttersta för att din ärende ska lösas så snart som möjligt.

Hur ser jag att ett e-postmeddelande kommer från Secret Escapes?

I dessa tider kan det vara svårt att avgöra om mejl verkligen kommer från ett företag och att det inte är ett "falskt mejl". Så här vet du att vi är avsändaren: All kommunikation från Secret Escapes kommer från "Secret Escapes" och tilltalar dig med namn. Om du har gjort en bokning kommer din bokningsbekräftelse från service@email.secretescapes.se och kommer att innehålla ditt transaktionsnummer. Om du har kontaktat vår kundtjänst kommer mejlet från support@secretescapes.se.

Längst ner i meddelandet ser du följande text:
'Secret Escapes Ltd. är ett bolag registrerat i England & Wales med organisationsnummer 07026107. Sätesadressen är Floor 4, 120 Holborn, London, EC1N 2TD, Storbritannien. © 2020 Secret Escapes'
E-postmeddelanden från oss har oftast en Secret Escapes-header.

Vi kommer aldrig att be dig göra en betalning via e-post eller SMS.

Var kan jag få en faktura?

Secret Escapes fungerar enbart som en agent mellan kunden och hotellet eller researrangören och kan därför inte utfärda en faktura för en försäljning som gjorts av hotellet eller researrangören.

Om du behöver en faktura som visar mervärdesskatten kan detta endast erhållas direkt från hotellet, som juridiskt är den enhet som tillhandahåller dig tjänsten. Genom vårt utbud av samarbetspartners försöker vi naturligtvis alltid se till att kunderna får en faktura vid utcheckning. Dock är Secret Escapes först och främst en portal för fritidsresenärer, vilket är anledningen till att enskilda hotell inte kan utfärda en faktura som visar momsen för affärsresor. I detta fall kan Secret Escapes tyvärr inte ingripa på grund av sin förmedlande roll.

Secret Escapes kan bara utfärda en separat faktura som visar momsen för "Justerbara" bokningar (där Secret Escapes står som leverantör) eller eventuella bokningsavgifter eller kortavgiften. För att erhålla detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via formuläret på vår kontaktsida (https://www.secretescapes.se/kontakt) och ange ditt bokningsnummer, som kan hittas i din mailbekräftelse.