Vanliga frågor

Här hittar du några av de vanligaste frågorna som vi ofta får angående våra erbjudanden, medlemskonton och liknande Secret Escapes. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du varmt välkommen att ringa oss på +46 844688647 (måndag-fredag, 09.00-18.00) eller besöka vår kontaktsida och skicka in din fråga till oss, så återkommer vi i regel till dig inom 48 timmar.

Hur vet jag vem som är ansvarig för min resa?

Secret Escapes äger inte egna hotell utan agerar som en mellanhand mellan sina medlemmar och noggrant utvalda resepartners. Secret Escapes samarbetar endast med ansedda leverantörer och kvalitetskontrollerar dem regelbundet med hjälp av feedback från medlemmar.

Om du har bokat en:

  • "Avbokningsbar" hotellvistelse: Avtalet är mellan kunden och hotellet. 
  • "Ej avbokningsbar" hotellvistelse: Avtalet är mellan kunden och hotellet.
  • Secret Escapes "Flexibel paketsemester": Avtalet är mellan kunden och Secret Escapes och Secret Escapes är din researrangör.
  • "Flexibel paketresa" från tredje part: Avtalet är mellan kunden och den berörda leverantören.

Du hittar din researrangör i din bokningsbekräftelse. I händelse av att din resa blir påverkad kommer du att kontaktas av antingen Secret Escapes eller researrangören som är ansvarig för din resa.

Om du köpte din resa genom Secret Escapes kommer vi att göra allt vi kan för att hjälpa dig. Det är dock alltid researrangören för din resa (vare sig det är Secret Escapes eller en partner) som har den mest aktuella informationen.



Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.


Avboknings- och ombokningspolicy

AVBOKNINGSBARA HOTELL

Hur avbokar jag min hotellbokning?

För hotellbokningar med kostnadsfri avbokning kan du avboka ditt hotell upp till 8 eller 30 dagar före incheckningsdatumet för att få en fullständig återbetalning av hotellkostnaden (beroende på vilket erbjudande som du har bokat).

Du kan nu avboka kommande avbokningsbara hotellbokningar själv. För att göra detta går du helt enkelt in på ditt konto och letar upp den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid din bokning ser du alternativet att avbryta den.

Om du av någon anledning inte kan genomföra en avbokning så kan du besöka vår "Kontakta oss"-sida, scrolla ner och välja "Förfrågan om avbokning" som anledning till kontakt.

Hur ska jag veta om jag har 8 eller 30 dagars avbokningsperiod för min hotellbokning?

För att ta reda på avbokningsvillkoren för din hotellbokning kan du kontrollera din bokningsbekräftelse. Den finns i dina e-postmeddelanden eller på ditt konto på Secret Escapes webbplats.

Kan jag avboka en hotellbokning inom 8 eller 30 dagar innan incheckning?

För hotellbokningar gäller att om du befinner dig inom 8 eller 30 dagar innan incheckningsdatumet och därmed inte omfattas av avbokningsreglerna för återbetalning, så kan du inte avboka din hotellbokning. Kontakta ditt försäkringsföretag för att diskutera dina alternativ.

Vi förstår att du kan behöva avboka din resa med kort varsel av andra oförutsedda skäl, till exempel familjetragedier. Om dessa omständigheter föreligger, vänligen kontakta oss via kontaktformulär så kommer vi att försöka återkomma till dig så snabbt som möjligt.

Hur ändrar jag datumet för min hotellbokning?

Om din avbokningsbara hotellbokning ligger inom den fria avbokningsperioden (mer än 8 eller 30 dagar bort, beroende på avbokningspolicyn för det erbjudande som du har bokat), så kan du nu själv ändra datumet för din bokning. För att göra detta loggar du helt enkelt in på ditt konto och hittar den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Här ser du alternativet att ändra dina datum.

Observera att ändring av datum för din bokning sker i mån av tillgång och kanske inte alltid är möjlig. Om erbjudandet du ursprungligen bokade nu har avslutats och därför inte längre är bokningsbar, så kan du avbryta din bokning och få en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit, som du kan använda för att boka ett annat hotell.

Om din avbokningsbara hotellbokning ligger utanför den kostnadsfria avbokningsperioden (mindre än 8 eller 30 dagar bort, beroende på avbokningspolicyn för det erbjudande som du har bokat), kan du inte avboka eller ändra datumet för din hotellbokning. 

Hur mottar jag min återbetalning för min avbokningsbara hotellbokning?
 
Om du har bokat en avbokningsbar hotellbokning och inte längre vill resa kan du nu själv avboka kommande bokningar inom din avbokningsperiod och välja hur du vill få din återbetalning. Om du vill göra det går du helt enkelt in på ditt konto och hittar den aktuella bokningen under "Mina bokningar". Bredvid bokningen ser du alternativet att avboka den. Här kan du välja mellan en återbetalning i form av Secret Escapes-kredit, så att du kan boka igen senare eller välja ett annat erbjudande, eller så kan du välja att få en kontant återbetalning som betalas ut till den betalningsmetod du använde när du gjorde din ursprungliga bokning.

Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.


EJ AVBOKNINGSBARA HOTELL
 
Varför ska jag boka en ej avbokningsbar hotellvistelse?
 
Genom att boka en av våra ej avbokningsbara hotellvistelser kan du säkra ännu bättre priser och tillgänglighet på destinationer över hela världen.

Kan jag avbryta eller ändra min ej avbokningsbara hotellbokning?
 
För ej avbokningsbara hotellbokningar är det inte möjligt att avboka eller ändra datum när bokningen väl har genomförts, om inget annat anges i erbjudandets användarvillkor.

Men om du vill avboka eller ändra din bokning kan Secret Escapes, efter eget gottfinnande, hjälpa dig i din strävan att ta kontakt direkt med hotellet för att ordna detta. Vi kan inte ge någon garanti för att försöken kommer att lyckas. Hotellet kan ta ut en avboknings- eller ändringsavgift (enligt deras allmänna villkor), som kan uppgå till 100 % av kostnaden för vistelsen.



Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



FLEXIBLA PAKETRESOR

Vi har två typer av flexibla paketresor på vår sida: Secret Escapes "Flexibel paketsemester" som tillhandahålls av oss, och "Flexibel paketresa" som tillhandahålls av en tredjepartsleverantör.

"Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör

Vad är en "Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör?

Våra "Flexibel paketresa"-erbjudanden tillhandahålls av en tredjepartsleverantör. Secret Escapes arbetar endast med välrenommerade operatörer och vi kvalitetsgranskar dem regelbundet med hjälp av medlemmarnas feedback.

När du har gjort din bokning kommer researrangören att kontakta dig på den e-postadress som du har registrerat hos Secret Escapes, vanligtvis inom ett par dagar, och förse dig med all relevant resedokumentation, information om förfallodagar, betalningspolicy och tillgängliga betalningsmetoder, innan någon betalning förfaller. När du har betalat kommer Researrangören att förse dig med ett garanticertifikat, som intygar ditt direkta krav mot försäkringsgivaren i händelse av avbokning av resetjänster på grund av insolvens hos Reseleverantören.

När förfaller betalningen?

De exakta förfallodagarna varierar från leverantör till leverantör, och betalningen kan antingen delas upp i en deposition först och resten senare närmare avresan, eller krävas i förskott i sin helhet. För mer information om de specifika villkoren för din semesterresa hänvisar vi till leverantörens villkor innan du gör din bokning. Leverantörslänken finns under fliken "Mer information" eller rubriken "Bra att veta". Om du är osäker kan du kontakta Secret Escapes direkt.

Observera att detta inte är en garanterad uppskjuten betalningsmetod, eftersom betalningen beroende på researrangörens betalningsvillkor kan komma att betalas kort efter att du har gjort din bokning på Secret Escapes.

Hur kan jag få reda på avboknings- eller ombokningspolicyn för dessa erbjudanden?

Om du vill veta mer om avboknings- och ombokningspolicyn för dessa erbjudanden kan du läsa om erbjudandet under fliken "Mer information" eller rubriken "Bra att veta". Här hittar du en länk och/eller ett telefonnummer till leverantörens egen webbplats, där du hittar villkoren.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



SECRET ESCAPES "FLEXIBEL PAKETSEMESTER"

Vad är en Secret Escapes "Flexibel paketsemester"?

Secret Escapes "Flexibel paketsemester" tillhandahålls av Secret Escapes.

Vad är avbokningsreglerna för Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-erbjudanden?

Du kan säga upp reseavtalet innan den Flexibla paketsemestern börjar. Avbokning måste göras skriftligen av bokningens huvudresenär. Detta kan du göra via kontaktformuläret.

Om du avbokar en Flexibel paketsemester innan resan startar förlorar Secret Escapes rätten till resans pris. Istället kan vi kräva skälig ersättning för de kostnader vi har haft till följd av din avbokning. Det avgörande datumet för beräkningen av ersättningen är det datum vi får din uppsägning. Den ersättning som vi är berättigade till vid avbokning ska beräknas som ett engångsbelopp, med hänsyn tagen till tidsperioden mellan meddelandet om avbokning och resans början, den förväntade kostnadsbesparingen för Secret Escapes och den förväntade förvärv genom annan användning av Resetjänsten. Som en del av bokningsbekräftelsen informerar vi dig om avbokningsvillkor och kostnader.

Hur avbokar jag min bokning av Secret Escapes "Flexibel paketsemester"?

För att avboka din bokning av Secret Escapes "Flexibel paketsemester" loggar du in på ditt Secret Escapes-konto, klickar på ditt namn i det övre högra hörnet på webbplatsen och klickar på "Mina bokningar". Välj din Secret Escapes "Flexibel paketsemester" för att komma till din resevy. Här klickar du på "Avbryt bokning". Du kan då se hur mycket vi kan betala tillbaka till dig baserat på de villkor som anges ovan. Om du fortfarande vill fortsätta kan du kryssa i "Jag godkänner avbokningen" så kommer vi att behandla detta åt dig.

Kan jag ändra min bokning av Secret Escapes "Flexibel paketsemester"?

Om du vill ändra din Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-bokning, vänligen skicka in ett formulär för att kontakta oss så kommer vi att undersöka saken så snart som möjligt. Observera att vi inte kan garantera att begärda ändringar kommer att vara möjliga, men vi kommer att hålla dig uppdaterad via e-post om hur det går. Observera att det kan tillkomma eventuella avgifter.

Om ditt avresedatum är mindre än 7 dagar bort kan vi tyvärr inte ändra din bokning.



Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.


Om Secret Escapes

Hur funkar Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes tycker att det ska vara roligt, trevligt och stressfritt när man bokar en semester. Därför har vi skapat en hemsida där vi har handplockat högklassiga hotell och resor, ofta med extra förmåner. Våra erbjudanden är exklusiva och endast för våra medlemmar. Varje vecka lägger vi till nya inspirerande reseidéer på hemsidan, och för att göra det ännu enklare för dig att hitta den perfekta resan så skickar vi dessutom mejl till dig med hotell som vi tror att du kommer att älska (om du väljer att motta våra nyhetsbrev).

Det är värt att notera att tillgängligheten på våra lägsta annonserade priser kan vara begränsad, så det gäller att vara snabb. Genom att noggrant välja hotell och resor för medlemmar fungerar Secret Escapes som agent för leverantörer, researrangörer och hotell som visas på hemsidan, förutom våra egna Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-erbjudanden.

Varför boka med oss?

Vår grundsyn från dag ett har varit att erbjuda handplockade hotell med det lilla extra både i Sverige och utomlands.

Som medlem på Secret Escapes kan du vara säker på att hotellen du hittar på vår hemsida är noggrant utvalda för resenärer som är ute efter en speciell reseupplevelse. Detta betyder att du inte behöver lägga tid på att leta runt bland mängder av medelmåttiga hotell för att hitta ett bra boende för din resa. Våra priser är endast tillgängliga för våra medlemmar, vilket innebär att hotellen ger oss bra priser och extra förmåner. På så sätt kan vi erbjuda dig otroliga priser på otroliga hotellvistelser, så att du slipper leta runt efter den perfekta resan. Vi försöker också se till att alla våra medlemmar ser värdet av att boka med oss. Alla våra erbjudanden är handplockade av vårt team av reseexperter och vi försöker alltid förhandla fram extra härliga förmåner, som till exempel rumsuppgraderingar, spabehandlingar, rabatter, välkomstgåvor eller middagar. Allt för att göra din vistelse extra speciell.

Vad är min relation som kund med Secret Escapes när jag har bokat?

Secret Escapes agerar som en reseagent (och för vissa erbjudanden som en researrangör) som handplockar oslagbara och exklusiva erbjudanden över hela världen åt sina medlemmar. När en kund har gjort en bokning på Secret Escapes webbplats har kunden ingått ett avtal med det hotell eller den leverantör som bokningen gällde. Secret Escapes säljer alltså hotellets eller researrangörens produkt och därför är det upp till hotellet, researrangören eller leverantören i fråga att säkerställa att kunden får vad de betalat för. Detta gäller även paketresor från tredjepartsleverantör; ditt avtal är ingått med den berörda reseleverantören.

För Secret Escapes "Flexibel paketsemester" där Secret Escapes står som leverantör kommer ditt avtal att ingås med Secret Escapes. Du hittar leverantörsinformation i din bokningsbekräftelse.

Varifrån får ni er stjärnklassificering?

Varje hotells stjärnklassificering fastställs av en oberoende organisation för att återspegla och klassificera hotellets gästfrihetsstandard i det egna landet. Vi handplockar noggrant de boenden som du ser på vår webbplats, och även om ett femstjärnigt hotell i London kan skilja sig från ett femstjärnigt hotell på andra ställen i världen, så analyserar vi recensioner och feedback för att se till att varje boende fortsätter att uppfylla våra egna höga standarder och även överträffa dina egna.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.


DITT KONTO

Var hittar jag mitt konto?
 
För att logga in på ditt konto går du in på www.secretescapes.se och anger din e-postadress för att få tillgång till hela webbplatsen. För att komma åt ditt konto klickar du på din e-postadress eller ditt namn i det övre högra hörnet av webbplatsen och anger ditt lösenord.

Vad kan jag göra på mitt konto?
 
På ditt konto kan du hitta och ändra dina personuppgifter, e-postpreferenser, dina favoriter, kommande och tidigare bokningar, kontokredit, bokningar, presentkort och medlemsland.

Vem kan bli medlem?

Alla! Det enda man behöver för att bli medlem är en emailadress.

Vad får jag som medlem?

Vi erbjuder våra medlemmar handplockade hotell och resor till låga priser.

Hur ofta skickar ni nyhetsbrev?


Vi skickar email med våra fantastiska erbjudanden flera gånger i veckan. Du kan avsluta din prenumeration när som helst. Du kan även välja att endast få en veckosummering, eller att ta en paus från våra email.

Hur ändrar jag mina prenumerationsinställningar?

Vi förstår att du kanske inte vill höra från oss hela tiden, speciellt om du precis har kommit hem från en resa. För att ändra dina prenumerationsinställningar eller avbryta din prenumeration loggar du bara in på hemsidan, klickar på ditt namn i det övre högra hörnet och väljer "Prenumerationer" i menyn. Här kan du välja hur ofta du hör från oss och vad vi skickar dig, och du kan alltid ändra tillbaka dessa om du ändrar dig.

Hur ändrar jag min e-postadress?

För att ändra din e-postadress loggar du in som vanligt och klickar sedan på ditt namn längst upp till höger på hemsidan och väljer "Personuppgifter" i menyn. Längst ner på den här sidan kan du ändra din nuvarande e-postadress till din nya innan du klickar på "Bekräfta".

Hur ändrar jag mitt lösenord?

För att ändra ditt lösenord, gå till hemsidan med din e-postadress. När du väl är på hemsidan klickar du på ditt namn längst upp till höger på sidan och klickar på "Glömt ditt lösenord" följt av "Återställ mitt lösenord". Du får sedan ett e-postmeddelande till din registrerade e-postadress med instruktioner hur du återställer ditt lösenord.

Hur får jag åtkomst till min bokningsbekräftelse?


När du har gjort din bokning skickar vi en bokningsbekräftelse till din registrerade e-postadress. Om du har tappat bort denna e-post eller av någon anledning inte fick en bokningsbekräftelse, så kan du komma åt den genom att logga in på ditt konto, klicka på ditt namn längst upp i högra hörnet på hemsidan och välja "Dina bokningar" från menyn. Här kan du antingen begära att din bokningsbekräftelse skickas igen eller skriva ut dina uppgifter.

Hur lägger jag till favoriter i mitt konto?

För att lägga till ett erbjudande som "favorit" behöver du vara inloggad på sajten. Du klickar på det lilla hjärtat i det högra hörnet som syns för varje erbjudande på första sidan. För att se alla dina favoriter, klicka på "Dina favoriter" i högra hörnet längst upp på hemsidan, precis under ditt namn.

Hur raderar jag mitt konto?

För att radera ditt konto och avprenumerera våra nyhetsbrev loggar du in på hemsidan, klickar på ditt namn i det övre högra hörnet och välj "Personuppgifter" i menyn. Klicka på "Radera konto" längst ner på denna sida. Vi tycker dock att det är riktigt tråkigt att du lämnar oss!


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



PRESENTKORT & KREDITER


PRESENTKORT

Hur köper jag 
ett presentkort?

Ge någon en upplevelse utöver det vanliga! Gå till vår sida för presentkort och välj det belopp du vill köpa så skickar vi ett digitalt presentkort till din e-postadress.

Hur löser jag in ett presentkort?


För att lösa in ditt presentkort ska du logga in på hemsidan, klicka på ditt namn i det övre högra hörnet och välj "Presentkort" i menyn. Du kommer att kunna ange koden som visas på ditt presentkort eller e-voucher i rutan innan du klickar på "Lös in presentkort". Ditt inlösta presentkort kommer då att visas nedan och krediten läggs automatiskt till på ditt konto.

Hur betalar jag med ett presentkort?

När du har lagt till ditt presentkort eller din voucher i ditt konto kommer beloppet visas under "Krediter". Denna kredit kommer automatiskt att tillämpas på din bokning när du genomför betalning för din bokning. Presentkort/vouchers och kredit kan endast lösas in för betalningar som görs direkt via Secret Escapes webbplats vid bokningstillfället. Om betalning sker på vår leverantörs webbplats kan Secret Escapes-kredit inte tillämpas. 

För att använda kredit på våra Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-erbjudanden, vänligen kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Hur skickar jag ett presentkort till någon i present?
 
När du köper ett presentkort kommer du att få en bekräftelse via e-post med en bifogad PDF som du sedan kan skicka till den lyckliga mottagaren.

Kan jag spendera mer än värdet på mitt presentkort?

Självklart! Om den totala kostnaden för din semester är större än presentkortets värde kan återstående saldo betalas via en annan betalningsmetod.

Mitt presentkort har gått ut, vad ska jag göra?

De flesta av våra presentkort har ett års giltighetstid. Om ditt presentkort har upphört kan du tyvärr inte längre använda det som ett giltigt betalningsalternativ. Men om du känner att det finns en speciell anledning till att det inte har använts, vänligen kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



KREDITER

Var hittar jag min kredit?


För att hitta din kredit loggar du bara in på ditt konto, klickar på ditt namn längst upp till höger på sidan och väljer "Krediter" i menyn. Observera att för att använda din kredit på ett Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-erbjudande så måste du kontakta oss via vårt kontaktformulär så att vår kundtjänst kan hjälpa dig med detta.

Min kredit har försvunnit - vart har den tagit vägen?

De flesta av våra vouchers och presentkort har en giltighetstid på ett år. Om din voucher/presentkort lades till för mer än ett år sedan har din kredit nu gått ut.

Hur delar jag Secret Escapes med mina vänner?

Vi älskar när man delar med sig av det goda – vi erbjuder till och med en belöning (när din referenslänk används för att anmäla sig till Secret Escapes)! Du får krediter när vänner du bjudit in (via din egen inbjudningslänk) blir medlemmar på Secret Escapes genom att anmäla sig via din referenslänk. Du får 50 SEK i kredit när fem av dina vänner blir medlemmar, 250 SEK i kredit när 25 av dina vänner blir medlemmar och 500 SEK i kredit när 50 av dina vänner har blivit medlemmar genom att använda sig av din länk. Du får också 250 SEK i kredit när respektive vän gör sin första bokning på Secret Escapes.

För att hitta din unika inbjudningslänk loggar du helt enkelt in på hemsidan och klickar på "Bjud in vänner" längst upp till höger på sidan.

Vad händer om fler än en person rekommenderar Secret Escapes till någon? Vem får krediten på 250 SEK?

Den som är berättigad till krediten på 250 SEK är den person vars länk den nya medlemmen valde att använda för att anmäla sig på vår hemsida.

Kan man få kontanter istället för kredit när man rekommenderar en vän?

Nej. Dina 250 SEK i kredit kan endast användas till köp hos Secret Escapes och kan inte bytas ut mot kontanter.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



VÅRA ERBJUDANDEN

Vilka typer av hotell- och semestererbjudanden säljer ni?

Vi har en rad olika produkter på hemsidan för att gå våra medlemmars behov till mötes i dessa ovissa tider. Varje produkttyp kan identifieras med en färgad ikon på hemsidan:

Avbokningsbara hotell:

Denna typ av handplockade hotell runt om i världen är återbetalningsbara fram till 8 eller 30 dagar före incheckningsdatumet. De inkluderar inte resor, men ofta andra förmåner såsom middag, spabehandlingar, rabatter och mer. För mer information, vänligen läs informationen på sidan för respektive erbjudande.

Ej avbokningsbara hotell: 

Denna samling av hotell 100 % ej återbetalningsbara. Avbokningar och datumändringar är inte möjliga när bokningen väl är gjord. De inkluderar inte resor, men innehåller ofta extra förmåner som middag, spabehandlingar, wellnessrabatter med mera. För mer information, vänligen läs informationen på sidan för respektive erbjudande.

"Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör:

Våra "Flexibel paketresa"-erbjudanden tillhandahålls av en tredjepartsleverantör. Secret Escapes arbetar endast med välrenommerade operatörer och vi kvalitetsgranskar dem regelbundet med hjälp av medlemmarnas feedback. När du har gjort din bokning kommer researrangören att kontakta dig via den e-postadress som du har registrerat hos Secret Escapes, vanligtvis inom ett par dagar, och förse dig med alla relevanta resehandlingar, information om förfallodagar, betalningspolicy och tillgängliga betalningsmetoder, innan någon betalning förfaller till betalning.

Secret Escapes "Flexibel paketsemester":

Secret Escapes "Flexibel paketsemester" tillhandahålls av Secret Escapes. Secret Escapes "Flexibel paketsemester" tillhandahålls av Secret Escapes GmbH. Vi erbjuder två typer av paketresor där vi är paketresearrangör. Enkelpaketsemester och Hotel Plus-paketresa.

Om du vill avboka en Enkelpaketsemester innan resans start, kommer Secret Escapes att förlora rätten till resepriset. Istället kan vi kräva skälig ersättning för de kostnader som uppstår till följd av din avbokning. Det avgörande datumet för beräkningen av avgifterna är det datum då vi får ditt meddelande om uppsägning. Om du avbokar via e-post och utanför våra kontorstider, ska följande dag anses vara datum för mottagande.

Ersättningsanspråket som vi är berättigade till vid utträde från Enkelpaketsemester beräknas som ett engångsbelopp, med hänsyn tagen till perioden mellan avbokningen och resans start, den förväntade besparingen av utgifter för Secret Escapes och det förväntade förvärvet genom annan användning av resetjänsten. Som en del av bokningsbekräftelsen kommer vi att informera dig om tidsfrister för avbokning och avbokningskostnader för din individuella paketresa.

I princip har du möjlighet att bevisa att Secret Escapes har lidit ingen eller mindre skada. I dessa fall kommer ersättningen att beräknas från fall till fall.

I händelse av att den individuella paketresan inte påbörjas eller individuella resetjänster för den individuella paketresan inte används, vilket Secret Escapes var villig och kunna tillhandahålla i enlighet med avtalet, förblir anspråket på betalning av hela resepriset opåverkat . Det finns heller ingen rätt till återbetalning om resans början inte skulle vara möjlig på grund av saknade resehandlingar som pass eller visum, eller om du inte skulle vara på avreseflygplatsen eller avreseorten i tid.

Secret Escapes förbehåller sig rätten att kräva en högre, individuellt beräknad ersättning istället för de angivna avbokningskostnaderna, i den mån vi kan bevisa att vi har haft väsentligt högre utgifter. I det här fallet är vi skyldiga att specifikt kvantifiera och bevisa ersättningen, med hänsyn till de sparade utgifterna och annan användning av resetjänsterna.

Om du vill avboka en Hotel Plus-paketresa kan du avboka din bokning upp till 8 eller 30 dagar före ankomstdatum och (beroende på den bokade paketresan) få full återbetalning av hotellkostnaderna, men endast för det bokade boendet. Om inget annat anges är dina flyg ej återbetalningsbara.

För mer information, se våra villkor.

Hur beräknar ni priset och rabatterna?

Alla våra erbjudanden erbjuds till priser som är endast för medlemmar. Den största annonserade rabatten för ett erbjudande representerar den högsta möjliga besparingen du kan göra för just detta erbjudande och motsvarar vanligtvis det lägsta pris du kan få betala. "Upp till"-rabatten gäller när erbjudandet sätts "live".

Vi annonserar priset efter att vi har kontrollerat våra priser flera gånger innan ett erbjudande går "live" på hemsidan. När ett erbjudande startar ser vi alltid till att vår ”lead”-pris, som är det pris som annonseras högst upp på sidan, utgör minst 10% av vårt totala antal tillgängliga datum för erbjudandet.

Av naturliga skäl är detta "bästa" pris som annonseras vanligtvis det mest populära och säljer ofta slut före de andra datumen med andra priser. Därför finns det en risk att några dagar efter att erbjudandet startas annonserar vi ett något högre "lead"-pris. Detta gör vi bara när de ursprungliga priserna och datumen är slutsålda. Fullständig information om hur våra priser beräknas finns i avsnittet "Mer information" på sidan för respektive rumserbjudande.

Notera att paketresor (erbjudanden som inkluderar flyg) är prissatta per person och inte per rum.

Vad är "exklusiva förmåner" och hur beräknas värdet?

Många av våra erbjudanden innehåller exklusiva förmåner, som är extra förmåner som gör din vistelse hos Secret Escapes ännu mer speciell. Om de ingår i ditt valda erbjudande ser du dem i punktform under rumserbjudandet på hotellsidan. Värdet av dessa förmåner tillhandahålls av våra hotellpartners. Detta granskas sedan av våra interna expertteam för att se till att våra medlemmar kan få en tydlig förståelse för de förmåner och fördelar de får när de bokar ett av dessa erbjudanden via Secret Escapes.  

Kan jag boka ett enkelrum?

Särskilda priser för ensamresenärer finns ibland tillgängliga på utvalda hotell. För att ta reda på om vi erbjuder specialpriser för ensamresenärer på hotellet eller semesterresan du är intresserad av att boka, klicka på ”Mer information” för det erbjudande du vill boka och gå till fliken "Policy för enskilda resenärer". Här får du reda på om vi har speciella priser för ensamresenärer på just det hotellet.

Alla våra erbjudanden kan också bokas för en resenär.

Tillåter hotellet husdjur?

Vissa av de hotell som vi erbjuder tar gärna emot husdjur. Denna information hittar du under ”Mer information” för varje rumserbjudande. Antingen står det "Detta hotell är husdjursvänligt i mån av tillgänglighet" eller "Husdjur är inte tillåtna på detta hotell." Oavsett vilket så rekommenderar vi att du kontaktar hotellet direkt innan du bokar för att vara säker på att ditt husdjur får bo på hotellet, för att undvika potentiell besvikelse.

Kan jag ta med hela familjen på resan?

Ibland ger våra hotell dig möjlighet att ha med barn under hotellvistelsen och denna information finns för varje erbjudande under "Mer information" och i fliken "Policy för barn". Du kan också ta reda på det snabbt genom att titta på hur många ikoner som visas i respektive rumserbjudande, bredvid "Plats för". I många fall kan ett barn följa med kostnadsfritt, men barn över en viss ålder behöver vanligtvis en extra säng (detta kan medföra en extra kostnad). Tänk på att minst en vuxen över 18 år vanligtvis krävs i varje rum. Tyvärr är det inte möjligt att boka angränsande rum på grund av beläggningsgraden.

Är era hotell och resor anpassade för funktionshindrade resenärer?

Det enklaste sättet att ta reda på om ett hotell är anpassat, eller om det finns faciliteter för just dina behov, är att kontakta hotellet direkt. Detta gäller även paketresor som tillhandahålls av våra tredjepartsleverantörer. I vissa situationer kan en leverantör anpassa en utflykt för dina specifika behov, men tyvärr kan detta inte garanteras. Om du behöver information om huruvida en Secret Escapes "Flexibel paketsemester" är anpassad, fyll i formuläret på vår kontaktsida och beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt, så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning för dig.

Hur vet jag hur mycket bagage som ingår?


För en "Flexibel paketresa" från tredjepartsleverantör kan du hitta det inkluderade tillåtna bagaget i erbjudandets information, under de olika erbjudandealternativen och under fliken "Resedetaljer" för varje resa.

För en Secret Escapes "Flexibel paketsemester" hittar du det inkluderade tillåtna bagaget i avsnittet "Välj flyg" i bokningsflödet, under "Bagage".

Kan jag lägga till speciella önskemål?

Vi vet att många av er reser för att fira ett speciellt tillfälle. Vi rekommenderar därför att du kontaktar ditt hotell eller leverantören av din paketresa direkt för att höra efter om de kan bistå med eventuella extra arrangemang eftersom de är bäst lämpade för att tillgodose dina särskilda önskemål.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



BOKNINGAR

Hur får jag tillgång till min bokningsbekräftelse?
 
När du har gjort din bokning skickar vi en bokningsbekräftelse till din registrerade e-postadress. Om du råkar tappa bort ditt e-postmeddelande eller om du av någon anledning inte mottog någon bokningsbekräftelse, så kan du även komma åt din bokningsbekräftelse genom att logga in på ditt konto med e-postadress och lösenord, klicka på ditt namn i högra hörnet av webbplatsen och välja "Dina bokningar" i menyn. Här kan du antingen begära att få din bokningsbekräftelse skickad på nytt eller skriva ut dina uppgifter.

Jag hittar inte min bokningsbekräftelse, vad kan jag göra?

Om du inte kan hitta din Secret Escapes-bokning bör du försöka logga in på webbplatsen med alla möjliga e-postadresser som du kan ha skapat ett Secret Escapes-konto med, innan du fyller i vårt kontaktformulär med ett inköpsbevis så att vi kan undersöka detta åt dig.

Om du gjorde din bokning via vår iOS-app eller via en Apple-enhet kan du ha valt att logga in på din Secret Escapes-app eller webbplats via ditt Apple-ID. Av denna anledning kommer din bokning endast att vara synlig via din iOS-app eller på Secret Escapes webbplats via den Apple-enhet som du använde för att göra din bokning (iPhone, MacBook eller iPad).

Om du fortfarande har problem med att hitta din bokning kan du kontrollera på din Apple-enhet om du valde att dölja din e-postadress när du loggade in på Secret Escapes app eller webbplats.

För att göra detta följer du nedanstående steg:

- Gå till Inställningar → klicka på ditt namn högst upp → iCloud → välj "Dölj min e-post".
- När du klickar på "Dölj min e-post" bör du kunna se en lista över webbplatser där en krypterad e-postadress för Apple ID används.
- Om Secret Escapes finns med på listan kommer du att se en e-postadress som börjar med en rad bokstäver och siffror och har @privaterelay.appleid.com som domän.

Din Secret Escapes-bokning kommer att ha placerats under denna krypterade e-postadress. Om du vill flytta din bokning till ditt vanliga Secret Escapes-konto, vänligen fyll i vårt kontaktformulär och förklara situationen tillsammans med ditt Secret Escapes boknings-ID, det fullständiga namnet och den e-postadress som användes för att göra din bokning, dina inchecknings- och utcheckningsdatum, namnet på det hotell eller semesterpaket du har bokat och den korrekta e-postadress som du vill att din bokning ska överföras till.

Om du vill att dina framtida bokningar ska läggas till i ditt registrerade Secret Escapes-konto föreslår vi att du inte använder alternativet opt in via ditt Apple-ID, utan loggar in via den e-postadress som du ursprungligen registrerade dig med.

Jag bor inte i Sverige - kan jag boka med er?

Det kan du göra om du bor i ett av de andra länderna där vi är verksamma. Vi har webbplatser i Tyskland, Schweiz, Belgien, Danmark, Italien, Nederländerna, Norge och Storbritannien. Du hittar också större delen av Secret Escapes erbjudanden på TravelBirds hemsida, som finns i alla dessa länder plus Österrike och Finland.

Varför kan jag inte se era priser?

Du måste vara inloggad för att se våra priser. När du är inloggad och har valt det erbjudande som du har fastnat för ska priset visas till höger om bilderna, tillsammans med de fullständiga detaljerna om erbjudandet.

Hur bokar jag?

Du kan boka precis som du gör på andra resesajter. Hitta ditt favoriterbjudande, välj önskade datum och klicka på "Boka"-knappen. Du skickas sedan till bokningssidan där du kan fylla i dina betalningsuppgifter och köpa erbjudandet.

Vilka olika betalsätt erbjuder ni?

Medlemmar kan betala för sin bokning med kredit- eller bankkort (Visa, Maestro och Mastercard accepteras) eller via PayPal. Tyvärr accepterar vi inte banköverföringar och American Express-betalningar.

Jag behöver hjälp med att göra min bokning.


Om du behöver hjälp med din bokning, skriv till oss via vår "Kontakta oss"-sida så hjälper en av våra medarbetare i kundtjänst gärna till.

Kan jag lägga till någon i min bokning?

Om du har bokat en återbetalningsbar hotellvistelse och fortfarande befinner dig inom den kostnadsfria avbokningsperioden föreslår vi att du kontrollerar avsnittet "Plats för" under själva rumserbjudandet som du bokat på sidan för det hotell som du ska bo på, att se hur många personer som maximalt kan ingå i det erbjudande som du har bokat. Om erbjudandet tillåter att lägga till det antal resenärer som du behöver och vi har datumen tillgängliga i kalendern, så kan du avbryta din befintliga bokning, få kredit och sedan boka om med de önskade ändringarna.

Om du har bokat en återbetalningsbar hotellvistelse men befinner dig utanför avbokningsperioden (avresa inom mindre än 8 eller 30 dagar), eller om du har bokat en icke återbetalningsbar hotellvistelse, kan din bokning inte ändras. Du kan dock kontakta oss via vår Kontakt-sida så tar vår kundtjänst kontakt med dig med information om ifall det är möjligt att lägga till någon och för att ge dig en offert och alternativ för att du ska kunna gå vidare.

Om du har bokat en Secret Escapes "Flexibel Paketsemester" kan du ge oss mer information om din begäran via vår kontaktsida, så kontaktar vår kundtjänst oss med mer information och en offert för extra kostnader om ändringarna är möjliga.

Om du har bokat en "Flexibel paketresa" från en tredjepartsleverantör ska alla ändringsförfrågningar, inklusive att lägga till en resenär, göras direkt till leverantören av paketresan. Du hittar relevanta kontaktuppgifter i din bokningsbekräftelse.

Behöver jag visum för att åka på semester?

Du hittar aktuell information på UD:s hemsida. Det är ditt ansvar att se till att du och alla medlemmar i ditt sällskap har alla nödvändiga resehandlingar innan ni reser.

Behöver jag teckna en reseförsäkring?

Vi rekommenderar alltid att du tecknar en reseförsäkring. Vi vet också att reseförsäkringar inte är så kul att ta tag i och är den minst glamorösa delen av att boka en semester, men det är ett av de viktigaste stegen för att din semester ska bli lyckad. Vi rekommenderar att alla våra medlemmar köper en reseförsäkring som passar för den typ av resa de bokar, oavsett om det är en resa längre bort eller en semester på hemmaplan.
Det är en viktig del av resan, som beroende på din skyddsnivå (vi rekommenderar alltid en hög skyddsnivå) täcker avbokningar, sjukvård, bagage och en rad andra problem som du kan stöta på när du är bortrest. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



PAKETBOKNINGAR

Är jag skyddad av DRSF?
 
Secret Escapes måste enligt lag se till att vi säljer paketresor, där vi agerar researrangören (enkelpaketsemester och Hotel Plus-paketresa), som är ekonomiskt skyddade. Därför, om du har köpt en paketresa från oss där vi agerar som researrangör, är du ekonomiskt skyddad i händelse av eventuell insolvens från vår sida. Secret Escapes GmbH har tecknat en insolvensförsäkring för researrangörer hos Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (DRSF). Du får ett intyg från DRSF vid bokning av en paketresa från Secret Escapes, där det listas vad som är ekonomiskt skyddat och där du kan få information om vad detta specifikt innebär för dig och vilka kontaktpersoner du kan kontakta vid problem.

Har du däremot bokat ett hotellerbjudande eller en paketresa från en tredjepartsleverantör hos oss och vi endast agerar mellanhand skyddas du inte av DRSF.

Min semester inkluderar flygresor. När får jag mina exakta flygtider?
 
Vi strävar alltid efter att se till att våra medlemmar har all information de behöver innan de bokar hos oss, och vi kommer att visa de senaste, mest exakta restiderna som vår researrangör har tillhandahållit oss för våra partnerpaket. De exakta restiderna ligger dock tyvärr utanför vår kontroll och kan komma att ändras enligt researrangörens villkor. När din bokning har bekräftats kommer du att få uppdateringar om dina slutliga restider direkt från researrangören. Om du bokar ett av våra interna paket Secret Escapes "Flexibel paketsemester" kan du välja flygtider som passar dig. För mer information, se våra villkor.

Jag är inte nöjd med de flygtider jag har fått. Vad kan jag göra?
 
Eftersom vi vanligtvis agerar på uppdrag av en leverantör eller researrangör när vi erbjuder semestrar med flygresor kan vi inte kontrollera flygtiderna eller erbjuda alternativ själva. Om du har bokat en semesterresa genom oss med en av våra pålitliga partners och inte är nöjd med restiderna trots att dessa flygtider är de som annonserades när du gjorde din bokning, så kan vi tyvärr inte hjälpa dig vidare. Om flygtiderna däremot har ändrats sedan du gjorde din bokning och inte faller inom de föreslagna parametrarna, så ber vi dig att kontakta leverantören eller researrangören direkt. Om du bokar ett av våra interna paket Secret Escapes "Flexibel paketsemester" kan du välja flygtider som passar dig.

Vad betyder "liknande boende"?
 
För att ge dig bästa möjliga semester erbjuder vi ibland resor där du bor på ett av ett urval av hotell (alla med samma stjärnklassificering, pensionstyp, rumstyp och läge). För det mesta bor du på det hotell som anges i vår beskrivning, men vi kan inte garantera att du får exakt samma boende som på webbplatsen varje gång. Vi meddelar dig namnet på ditt eller dina hotell senast sju dagar före avresa.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.



KUNDSERVICE

Hur kan jag komma i kontakt med Secret Escapes?

Du kan alltid ringa oss på telefonnummer +46 844688647 (måndag-söndag, 09.00-18.00), alternativt skicka in ett kontaktformulär via vår Kontakt-sida. Vi strävar efter att återkomma till dig inom 48 timmar efter att du skickat in ett kontaktformulär till oss.

Hur kan jag lämna feedback till er?

Vi uppskattar verkligen våra medlemmars feedback och vi vill höra om din upplevelse med oss, oavsett om den har varit bra eller dålig. Använd formuläret på vår kontaktsida för att skicka dina synpunkter till oss, så kommer en av våra medarbetare att återkomma till dig inom kort.

V
em ska jag kontakta vid frågor/problem före, under och efter min resa?

Om du har frågor eller funderingar under din resa, vänligen kontakta en hotellrepresentant eller din researrangör direkt för snabbast svar. Du kan även ringa till oss på +46 844688647 (måndag-söndag, 09.00-18.00) så ska vi hjälpa dig så gott vi kan. Om du har frågor gällande en ny bokning, feedback om din semesterupplevelse eller om du har frågor om ett Secret Escapes-paket, vänligen hör av dig till oss genom att fylla i formuläret på vår kontaktsida.

Vad händer om jag har ett klagomål under min resa?

Om du är missnöjd med någonting gällande ditt hotell och anser att upplevelsen du köpte inte är/var acceptabel (det kan till exempel gälla ditt rum, servicen, maten eller städningen) ber vi dig att ta upp detta direkt med hotellet, researrangören eller reserepresentanten. De kommer förhoppningsvis att kunna besvara dina frågor på plats, och vi kommer att hjälpa dig så långt vi kan för att hitta en tillfredsställande lösning. 
I sällsynta fall kan en kund anse att hotellet inte är/var i enlighet med vad som annonserades hos oss. Om du upplever att du inte har fått vad du betalade för så ber vi dig återigen att omedelbart meddela hotellet i första hand för en snabb lösning. Men kontakta även oss via formuläret på vår kontaktsida så att vi kan undersöka saken närmare. Vi är här för att se till att din vistelse blir en trevlig upplevelse, men vi måste också få veta om saker och ting inte är som de borde vara. Dina synpunkter är oerhört viktiga för oss.

Om du får problem med en bokad resa, t.ex. förseningar eller avbokningar, vänligen kontakta researrangören direkt eller Secret Escapes om det är en Secret Escapes "Flexibel paketsemester"; ett kontaktnummer för nödsituationer finns på din bokningsbekräftelse.

Kommer jag att få en bekräftelse om jag kontaktar Secret Escapes angående ett ärende, även om mitt ärende inte är löst ännu? Och hur ofta?

Vi förstår att det kan vara frustrerande att behöva vänta på svar angående dina frågor eller problem. Om du har ett pågående ärende med vår kundtjänst så kommer de att sträva efter att hålla dig informerad regelbundet om hur ditt ärende fortskrider. Hur lång tid det tar mellan kontakt och framsteg mot en slutlig lösning kan bero på komplexiteten i ditt ärende samt ditt avresedatum. Oavsett vad som händer kommer vi att göra vårt yttersta för att din ärende ska lösas så snart som möjligt.

Hur ser jag att ett e-postmeddelande kommer från Secret Escapes?

I dessa tider kan det vara svårt att avgöra om ett mejl verkligen kommer från ett företag och att det inte är ett "falskt mejl". Så här vet du att vi är avsändaren: All kommunikation från Secret Escapes kommer från "Secret Escapes" och tilltalar dig med namn. Om du har gjort en bokning kommer din bokningsbekräftelse från service@email.secretescapes.se och kommer att innehålla ditt transaktionsnummer. Om du har kontaktat vår kundtjänst kommer mejlet från support@secretescapes.se.

Längst ner i meddelandet ser du följande text:
"Secret Escapes Ltd. är ett bolag registrerat i England & Wales med organisationsnummer 07026107. Sätesadressen är Floor 4, 120 Holborn, London, EC1N 2TD, Storbritannien"
E-postmeddelanden från oss har oftast en Secret Escapes-header. 

Vi kommer aldrig att be dig göra en betalning via e-post eller SMS.

Var kan jag få en faktura?

Secret Escapes fungerar enbart som en agent mellan kunden och hotellet eller researrangören och kan därför inte utfärda en faktura för en försäljning som gjorts av hotellet eller researrangören. Om du behöver en faktura som visar momsen kan detta endast erhållas direkt från hotellet, som juridiskt är den enhet som tillhandahåller dig tjänsten. Genom vårt utbud av samarbetspartners försöker vi naturligtvis alltid se till att kunderna får en faktura vid utcheckning. Dock är Secret Escapes först och främst en portal för fritidsresenärer, vilket är anledningen till att enskilda hotell inte kan utfärda en faktura som visar momsen för affärsresor. I detta fall kan Secret Escapes tyvärr inte hjälpa till på grund av sin förmedlande roll. Secret Escapes kan bara utfärda en separat faktura som visar momsen för Secret Escapes "Flexibel paketsemester"-bokningar (där Secret Escapes är reseleverantör) eller för eventuella bokningsavgifter eller kortavgiften. För att erhålla detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via formuläret på vår kontaktsida och ange ditt bokningsnummer, som kan hittas i din bokningsbekräftelse.


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.


3D Secure™
 
Vad är 3D Secure™?
 
3D Secure™ (eller 3DS) är en säker onlinebetalningstjänst för Visa- och MasterCard-kort. Om din kortutgivare kräver ytterligare verifiering för att godkänna betalningen öppnas ett 3D Secure™-fönster. Din bank kommer att be dig bekräfta din identitet genom att ange en autentiseringskod. Det är en EU-omfattande förordning som tillämpas av varje EU- och EES-medlemsstats finansinstitut; för Tyskland är det BAFIN.

Om betalningsvärdet överstiger 500 EUR är det obligatoriskt att fylla i 3D Secure™. Även i de fall där värdet är lägre än det maximala tröskelvärdet kan din bank kräva att 3D Secure™ fylls i. Detta begärs inte av Secret Escapes.

Du måste antingen följa de steg som anges på 3D Secure™-omdirigeringssidan eller, om du inte har konfigurerat ditt konto med den information som krävs för att göra detta, måste du ta kontakt med din bank.

Alternativt kan du göra betalningen genom en av våra alternativa metoder, till exempel PayPal eller (där det finns tillgängligt) SOFORT, SEPA och faktura (RatePay).


Hittade du inget svar på din fråga? Besök vår Kontakt-sida för att kontakta oss.