Vanliga frågor

Vad är Secret Escapes?

Hur funkar Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes tycker att det ska vara roligt, trevligt och stressfritt när man bokar en semester. Därför har vi skapat en hemsida där vi har handplockat de bästa hotellen. Vi erbjuder exklusiva priser endast för våra medlemmar. Dessutom är våra kampanjpriser de bästa du hittar på nätet. Det kan vi garantera.

Varje vecka kommer vi att ha kampanjerbjudanden som varar cirka tio dagar vardera - hur mycket tid som är kvar anges för varje enskilt kampanjerbjudande. Det kan finnas så många som 130 kampanjer vid samma tillfälle och vi kommer att skicka dig ett e-mejl innan så att du vet vad som dyker upp under den kommande veckan.

Det är värt att notera att även om alla våra priser är lägre än någon annanstans på nätet under ett kampanjerbjudande kan tillgången till våra lägsta annonserade priser vara begränsade. Genom att handplocka hotell och resor för medlemmar fungerar Secret Escapes som en agent för leverantörer, researrangörer och hotell som är tillgängliga på hemsidan.

Varför boka med oss?

Vår grundsyn från dag ett har varit att erbjuda lyxiga hotell både i Sverige och utomlands för det bästa priset du kan hitta på nätet - garanterat.

Som medlem på Secret Escapes kan du vara säker på att våra priser är exklusiva för dig och att du inte hittar ett lägre pris under vårt kampanjerbjudande. Detta för att du ska känna dig trygg när du bokar på vår sajt och att du inte ska behöva leta och jämföra när du har hittat din perfekta semester hos oss.

Vi försöker också se till att alla våra medlemmar ser värdet av att boka med oss. Alla våra erbjudanden är handplockade av vårt team av reseexperter och vi försöker alltid förhandla fram det lilla extra, som till exempel rumsuppgraderingar, spabehandlingar, rabatter, välkomstgåvor eller middagar. Allt för att göra din vistelse extra speciell.

Secret Escapes Prisgaranti

De garanterat bästa priserna på nätet.

Vad innebär Secret Escapes Prisgaranti?

Vårt team jobbar hårt med att handplocka fantastiska erbjudanden. Våra priser är de lägsta du hittar på marknaden under erbjudandets bokningstid. Vi har genomsökt nätet för att se till att det är just vi som erbjuder de lägsta priserna. Du ska inte behöva kolla runt då vi garanterar att ingen kan slå våra låga priser.

Om vi ser ett lägre pris någon annanstans avbryter vi direkt erbjudandet och förhandlar antingen fram bättre rabatter och extra förmåner för våra medlemmar (som till exempel champagne vid ankomsten, uppgradering av rummet eller en trerättersmiddag) eller lägger ner erbjudandet helt och hållet.

Vad händer om jag hittar samma erbjudande billigare någon annanstans?

Det är vår uppgift att se till att detta aldrig händer, men om du mot förmodan skulle hitta ett pris någon annanstans som har lyckats smita förbi våra vakande ögon ber vi dig att kontakta oss på support@secretescapes.se med en länk eller skärmavbild. Vi kommer då att ta bort erbjudandet från vår hemsida och omförhandla med vår leverantör.

Hur beräknar ni priset och rabatterna?

Alla våra kampanjer säljs för exklusiva priser endast för medlemmar och billigare än någon annanstans på nätet. Rabatten som uppges är den högsta möjliga besparing du kan göra med ett visst erbjudande och är oftast - men inte alltid - det lägsta pris du kan betala. Ibland kan du få betala ännu mindre än det pris som har annonserats, men det kan vara så att det bara finns ett fåtal tillgängliga datum för dessa superlåga priser. "Upp till"-priserna/procentsatsen gäller när kampanjen börjar.

Vi annonserar priset efter att ha kontrollerat och dubbelkontrollerat dem flera gånger innan vi aktiverar kampanjen. När en kampanj kommer upp på vår hemsida ser vi alltid till att priset/procentsatsen som annonseras högst upp på kampanjsidan utgör minst tio procent av våra totala antal tillgängliga datum för kampanjen.

Av naturliga skäl kommer det annonserade "bästa" priset/procentsatsen, som oftast är det mest populära, bli utsålt innan de återstående datumen. Därför kommer du kanske att märka att vi annonserar ett något högre pris/procentsats några dagar efter att kampanjen går live. Om och när de ursprungliga lägsta priserna blir utsålda kommer vi att informera dig om förändringen intill det nya priset. Fullständig information om hur våra priser beräknas finns under "Mer information" för varje enskilt erbjudande.

Vad får jag?

Vad får jag som medlem?

Vi erbjuder våra medlemmar upp till 70 procent rabatt på handplockade boutiquehotell och lyxresor. Under kampanjperioden kan du inte hitta samma erbjudande till ett bättre pris någon annanstans. Det är vår garanti.

Vem kan bli medlem?

Alla.

Hur ofta skickar ni nyhetsbrev?

På måndagar skickar vi ett sammandrag av våra kommande kampanjer, samt påminnelser om när de startar, så att du inte går miste om något. Du kan avsluta din prenumeration när som helst. Du kan även välja att endast få sammandraget, eller att ta en paus från våra dagliga mejl i tre, sex eller tolv månader.

Bokningar

Varför kan jag inte se era priser?

Du är förmodligen inte inloggad. När du har loggat in och klickat på en kampanj du gillar ser du priserna och övrig information om erbjudandet till höger om bildgalleriet. Du kan även scrolla ner och se exakta priser i den interaktiva kalendern.

Hur bokar jag?

Du kan boka som på vilken resesajt som helst eller betala 250 SEK för att reservera innan du bestämmer dig .

Vad är en reservation?

Våra medlemmar kan reservera ett datum fram till dess att en kampanj går ut, genom att betala 250 SEK. Vi vet att det tar tid att planera en semester, särskilt när man reser med andra eller när man planerar flera resor på samma gång. Vi förstår att du därför kanske inte kan binda dig till en bokning direkt. Om du behöver mer betänketid kan du därför reservera ett datum i kalendern för 250 SEK, vilket innebär att ingen annan medlem kan boka det datum du reserverat (reservationen gäller tills kampanjen går ut).

Om du bestämmer dig för att boka din resa går avgiften mot totalkostnaden för resan och om du inte bokar återbetalas pengarna istället i form av krediter på ditt Secret Escapes-konto. Det är viktigt att tänka på att reservationen inte är en depositionsavgift eller en garanterad, slutförd eller bekräftad bokning. Det är endast ett smidigt sätt att förhindra att andra medlemmar bokar samma datum.

Eftersom de hotell vi erbjuder även finns att boka på andra ställen (dock inte till samma exklusiva priser som vi erbjuder våra medlemmar) kan det tyvärr hända att datumen bokas upp medan du funderar. Om det skulle hända försvinner datumet från kampanjen och alla reservationer avbryts automatiskt. Reservationsavgiften återbetalas då till ditt Secret Escapes-konto i form av krediter. Vi kommer naturligtvis att meddela dig om detta skulle inträffa. Vänligen se våra regler och villkor för mer information.

Mervärdesskatt

Var kan jag få en faktura?

Secret Escapes fungerar enbart som en agent mellan kunden och hotellet eller researrangören och kan därför inte utfärda en faktura för en försäljning som gjorts av hotellet eller researrangören.

Om du behöver en faktura som visar mervärdesskatten kan detta endast erhållas direkt från hotellet, som juridiskt är den enhet som tillhandahållit dig tjänsten. Genom vårt utbud av samarbetspartners försöker vi naturligtvis alltid se till att kunderna får en faktura vid utcheckning. Dock är Secret Escapes först och främst en portal för fritidsresenärer, vilket är anledningen till att enskilda hotell inte kan utfärda en faktura som visar momsen för affärsresor. I detta fall kan Secret Escapes tyvärr inte ingripa på grund av sin förmedlande roll.

Secret Escapes kan bara utfärda en separat faktura som visar momsen från eventuella bokningsavgifter eller kortavgiften. För att erhålla detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på support@secretescapes.se och ange ditt bokningsnummer, som kan hittas i din e-postbekräftelse.

Bokningsavgifter

Vilka avgifter ingår i det totala priset?

Vi gör vårt bästa för att hålla avgifter och skatter till ett minimum, men det kan hända att vi måste ta ut en mindre bokningsavgift och en separat avgift beroende på din betalningsmetod. Om detta gäller blir du uppmärksammad om avgiften innan du betalar.

Vad är bokningsavgiften?

En bokningsavgift är en mindre administrativ avgift som kan komma att debiteras av Secret Escapes när du betalar för ditt hotell eller din semester med oss. Denna avgift hjälper oss att ge kundsupport och att täcka kostnaderna för transaktioner på vår webbplats. Det blir ingen bokningsavgift alls för totala transaktionsvärden på mindre än 99 SEK och som mest debiterar vi 200 SEK per totala transaktion oavsett om du har spenderat 3 500 SEK eller 35 000 SEK.

Vad får jag för min bokningsavgift?

Oavsett vad du betalar kan vi genom att ta ut en mindre bokningsavgift (beroende på storleken på ditt totala transaktionsvärde) erbjuda våra medlemmar ett dedikerat team till hands för att hjälpa till med alla frågor du har om din bokning. Värt att notera: även med en bokningsavgift är det totala priset för din bokning på Secret Escapes fortfarande det absolut lägsta du hittar någon annanstans på nätet.

Depositioner

Vad är en deposition?

Om ett erbjudande har en deposition innebär det att du betalar för en del av semestern nu och återstoden vid ett senare tillfälle innan avresa. Denna funktion finns till för att medlemmar ska kunna boka fler fantastiska semestrar tidigt, eftersom vi vet att det kan ta tid att planera och betala för en semester.

Varför kan jag inte betala hela summan på en gång?

Vi erbjuder kampanjer med deposition för att ge våra medlemmar en chans att säkra sin semester utan att behöva betala totalbeloppet på en gång. Leverantören kontaktar dig innan avresa för att debitera återstoden av beloppet, men du kan även betala resten av beloppet innan leverantören kontaktar dig. Kontaktinformation hittar du i din bokningsbekräftelse.

Vad händer om jag inte betalar resten av beloppet i tid?

Efter att du har betalat depositionen kommer du därefter att vara i kontakt med leverantören angående det återstående beloppet. Depositionen är icke-återbetalningsbar, vilket innebär att du går miste om den ifall du inte betalar in det resterande beloppet.

Vad blir jag garanterad genom att betala depositionen?

Du blir helt enkelt garanterad din semester. I samband med att du betalar depositionen ingår du i kontrakt med leverantören och måste rätta dig till deras användarvillkor, precis på samma vis som när du betalar hela summan i förväg.

Hur betalar jag för det resterande beloppet och tillkommer det några avgifter?

Leverantören kommer att kontakta dig när det är dags att betala in resten av beloppet, som du betalar direkt till leverantören. Vissa leverantörer debiterar en mindre summa vid användning av kreditkort, men kommer i så fall att meddela dig om detta.

Inbjudningar och krediter

Hur delar jag Secret Escapes med mina vänner?

Vi älskar när man delar med sig av det goda – vi erbjuder till och med en belöning. Du får krediter när vänner du bjudit in (via din egen inbjudningslänk) blir medlemmar på Secret Escapes. Du får 50 SEK när fem av dina vänner blir medlemmar, 250 SEK när 25 blir medlemmar och 500 SEK när 50 av dina vänner har blivit medlemmar genom att använda sig av din länk. Du får också 250 SEK i krediter när respektive vän gör sitt första inköp på Secret Escapes.

Vad händer om fler än en person rekommenderar Secret Escapes till någon? Vem får krediterna på 250 SEK?

Den som är berättigad till krediterna på 250 SEK är den person vars länk den nya medlemmen valde att klicka på.

Kan man få kontanter istället när man rekommenderar en vän?

Nej. Dina 250 SEK i krediter kan endast användas till köp hos Secret Escapes.

Kan man använda sina krediter till vilken kampanj som helst?

Krediterna kan endast användas till bokningar som genomförs på vår hemsida. Krediterna kan inte appliceras på betalningar som sker på en leverantörs hemsida, vilket gäller de flesta paketresor.

Våra erbjudanden – det finstilta…

Vad är min relation som kund med Secret Escapes när jag har bokat?

Secret Escapes är en resebyrå som handplockar oslagbara och exklusiva erbjudanden åt sina medlemmar. När en kund har gjort en bokning på Secret Escapes har kunden ingått ett avtal med det hotell eller den leverantör som bokningen gällde. Varför? Secret Escapes säljer hotellets eller researrangörens produkt och därför är det upp till hotellet, researrangören eller leverantören i fråga att säkerställa att kunden får vad de betalat för.

Var får ni er stjärnklassificering från?

Vi handplockar de hotell vi erbjuder våra medlemmar. Stjärnklassificeringen är en praktisk klassifikation av boendet och återspeglar standarden på anläggningen i det landet. Ett femstjärnigt hotell i London kan upplevas som annorlunda jämfört med ett femstjärnigt hotell i Aten eller Istanbul, men vi gör allt för att säkerställa att varje hotell vi bokar når och överträffar vår standard. Detta tycker vi är mycket viktigare än ett godtyckligt betyg i stjärnor.

Min resa inkluderar flyg – när får jag mina exakta flygtider?

Vi strävar alltid efter att säkerställa att våra medlemmar har all information de behöver om sin bokning. Om vi säljer en semester som inkluderar transport – vare sig det är flyg, färja eller tåg – så visar vi de senaste och mest exakta restiderna som vi har fått från vår researrangör.

Men eftersom vi är en agent som agerar på uppdrag av en researrangör är de exakta restiderna bortom vår kontroll och kan komma att ändras beroende på researrangörens regler och villkor. Vi länkar till dessa regler och villkor i reseinformationen under varje erbjudande som inkluderar resor och vi kommer att leverera flygtider därefter. Du får dina slutgiltiga och bekräftade flygtider från researrangören när din bokning har bekräftats av dem. Leverantörerna skiljer sig i hur de driver sin bekräftelseprocess, men det är upp till dem att skicka exakta flygtider när din bokning är bekräftad.

För mer information om flygtider, läs våra regler och villkor.

Vad händer om jag är missnöjd med flygtiderna jag har fått?

När vi erbjuder resor med flyg agerar vi på uppdrag av en leverantör eller researrangör. På grund av det har vi ingen kontroll över flygtiderna och kan inte erbjuda alternativ. Om du har bokat en resa med flyg och är missnöjd med de flygtider som utannonserades när du gjorde bokningen kan vi tyvärr inte göra något åt det.

Om flygtiderna har ändrats sedan du gjorde bokningen ber vi dig att kontakta leverantören eller researrangören. Vänligen notera att flygtiderna kan komma att ändras av flygbolaget.

Behöver jag teckna en reseförsäkring?

Vi rekommenderar alltid att du tecknar en reseförsäkring. Det är en viktig del av resan, som beroende på din skyddsnivå täcker avbokningar, sjukvård, bagage och en rad andra problem som du kan stöta på när du är bortrest. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan.

Vad händer om jag har ett klagomål under min resa?

Om du är missnöjd med någonting gällande ditt hotell och anser att upplevelsen du köpte inte är/var acceptabel (det kan bland annat gälla ditt rum, servicen, maten eller städningen) ber vi dig att ta upp detta med hotellet, researrangören eller reserepresentanten. De kommer att kunna besvara frågor där och då, och vi kommer att hjälpa dig så mycket som möjligt för att hitta en lösning.

I väldigt sällsynta fall kan en kund anse att hotellet inte är/var i enlighet med vad som annonserades hos oss. Om du upplever att du inte har fått vad du betalade för ber vi dig återigen att omedelbart meddela hotellet i första hand för en snabb lösning. Men kontakta även oss på support@secretescapes.se. Vi är här för att se till att din vistelse är en trevlig upplevelse, men vi måste också få veta om saker och ting inte är som de borde vara. Dina synpunkter är oerhört viktiga för oss.

Om du har problem med ditt flyg, som till exempel förseningar eller inställningar, ber vi dig att kontakta researrangören direkt (ett kontaktnummer för nödsituationer finns i bokningsbekräftelsen).

Vad händer om min bokning ändras eller annulleras?

Vi lägger stor vikt vid att alla uppgifter, priser och information vi tillhandahåller är korrekta. I mycket sällsynta fall kan vi behöva rätta till ett fel i en kampanj, vilket kan ske både innan eller efter att du har slutfört din bokning. Om vi skulle behöva göra en ändring i din bokning efter att du slutfört den kommer vi att meddela dig omgående, enligt våra regler och villkor. Återigen är detta mycket sällsynt.

I extremt sällsynta fall kan en leverantör, researrangör eller ett hotell annullera en bokning efter att den har slutförts på vår sajt. Detta är helt utanför vår kontroll och beror på att rummen har sålt slut utan att vi har blivit informerade innan och därför kan vi inte fullfölja bokningen. Eftersom vi är en agent och ditt avtal efter bokningen är med leverantören hjälper vi dig att få en återbetalning eller ändra dina resedatum. Vi (Secret Escapes) ansvarar inte för kostnader som ådragits i samband med att leverantören har avbokat (till exempel ifall du bokat ett hotell i Spanien och sedan även bokat flyg separat, följt av att hotellet sedan avbokar ditt boende). Det är därför vi alltid rekommenderar att du tecknar en reseförsäkring som skyddar mot avbokningar.

För ytterligare information om ändringar och avbokningar, läs våra regler och villkor.