Vanliga frågor

Vad är Secret Escapes?

Hur funkar Secret Escapes?

Vi på Secret Escapes tycker att det ska vara roligt, trevligt och stressfritt när man bokar en semester. Därför har vi skapat en hemsida där vi har handplockat de bästa hotellen. Vi erbjuder exklusiva priser endast för våra medlemmar. Dessutom är våra kampanjpriser de bästa du hittar på nätet. Det kan vi garantera.

Varje vecka kommer vi att ha kampanjerbjudanden som varar cirka tio dagar vardera - hur mycket tid som är kvar anges för varje enskilt kampanjerbjudande. Det kan finnas så många som 130 kampanjer vid samma tillfälle och vi kommer att skicka dig ett e-mejl innan så att du vet vad som dyker upp under den kommande veckan.

Det är värt att notera att även om alla våra priser är lägre än någon annanstans på nätet under ett kampanjerbjudande kan tillgången till våra lägsta annonserade priser vara begränsade. Genom att handplocka hotell och resor för medlemmar fungerar Secret Escapes som en agent för leverantörer, researrangörer och hotell som är tillgängliga på hemsidan.

Varför boka med oss?

Vår grundsyn från dag ett har varit att erbjuda lyxiga hotell både i Sverige och utomlands för det bästa priset du kan hitta på nätet - garanterat.

Som medlem på Secret Escapes kan du vara säker på att våra priser är exklusiva för dig och att du inte hittar ett lägre pris under vårt kampanjerbjudande. Detta för att du ska känna dig trygg när du bokar på vår sajt och att du inte ska behöva leta och jämföra när du har hittat din perfekta semester hos oss.

Vi försöker också se till att alla våra medlemmar ser värdet av att boka med oss. Alla våra erbjudanden är handplockade av vårt team av reseexperter och vi försöker alltid förhandla fram det lilla extra, som till exempel rumsuppgraderingar, spabehandlingar, rabatter, välkomstgåvor eller middagar. Allt för att göra din vistelse extra speciell.

Secret Escapes Prisgaranti

De garanterat bästa priserna på nätet

Vad innebär Secret Escapes Prisgaranti?

Vårt team jobbar hårt med att handplocka fantastiska erbjudanden. Våra priser är de lägsta du hittar på marknaden under erbjudandets bokningstid. Vi har genomsökt nätet för att se till att det är just vi som erbjuder de lägsta priserna. Du ska inte behöva kolla runt då vi garanterar att ingen kan slå våra låga priser.

Om vi ser ett lägre pris någon annanstans avbryter vi direkt erbjudandet och förhandlar antingen fram bättre rabatter och extra förmåner för våra medlemmar (som till exempel champagne vid ankomsten, uppgradering av rummet eller en trerättersmiddag) eller lägger ner erbjudandet helt och hållet.

Vad händer om jag hittar samma erbjudande billigare någon annanstans?

Det är vår uppgift att se till att detta aldrig händer och som tur är har det hittills inte gjort det. Men om du skulle hitta ett pris någon annanstans som har lyckats smita förbi våra vakande ögon ber vi dig att kontakta oss på support@secretescapes.se . Vi kommer då att ta bort erbjudandet från vår hemsida och omförhandla med vår leverantör.

Hur beräknar ni priset och rabatterna?

Alla våra kampanjer säljs för exklusiva priser endast för medlemmar och billigare än någon annanstans på nätet. Rabatten som uppges är den högsta möjliga besparing du kan göra med ett visst erbjudande och är oftast - men inte alltid - det lägsta pris du kan betala. Ibland kan du få betala ännu mindre än det pris som har annonserats, men det kan vara så att det bara finns ett fåtal tillgängliga datum för dessa superlåga priser. "Upp till"-priserna/procentsatsen gäller när kampanjen börjar.

Vi annonserar priset efter att ha kontrollerat och dubbelkontrollerat dem flera gånger innan vi aktiverar kampanjen. När en kampanj kommer upp på vår hemsida ser vi alltid till att priset/procentsatsen som annonseras högst upp på kampanjsidan utgör minst tio procent av våra totala antal tillgängliga datum för kampanjen.

Av naturliga skäl kommer det annonserade "bästa" priset/procentsatsen, som oftast är det mest populära, bli utsålt innan de återstående datumen. Därför kommer du kanske att märka att vi annonserar ett något högre pris/procentsats några dagar efter att kampanjen går live. Om och när de ursprungliga lägsta priserna blir utsålda kommer vi att informera dig om förändringen intill det nya priset. Fullständig information om hur våra priser beräknas finns under "Mer information" för varje enskilt erbjudande.

Vad får jag?

Vad får jag som medlem?

Vi erbjuder våra medlemmar upp till 70 procent rabatt på handplockade boutiquehotell och lyxresor. Om ett erbjudande finns på Secret Escapes hittar du det inte billigare någon annanstans när vi säljer det. Det är vår garanti.

Vem kan bli medlem?

Alla, vi älskar alla.

Hur ofta skickar ni e-post till mig?

Varje vecka (på måndagar) skickar vi ett sammandrag av alla kampanjer som dyker upp under de kommande sju dagarna, samt påminnelser när de nya kampanjerna börjar, så att du inte missar våra exklusiva priser. Du kan välja att inte få dessa e-postmeddelanden när som helst. Vi har även lanserat en ny inställning där du kan ta en paus från våra dagliga e-postmeddelanden och bara få vårt veckosammandrag.

Bokningar

Varför kan jag inte se era priser?

Du är förmodligen inte inloggad. När du är inloggad och har valt ett erbjudande som tilltalar dig så kommer priset att visas med övrig information till höger om bildgalleriet.

Hur bokar jag?

Du kan boka som på vilken resesajt som helst eller betala 250 SEK för att reservera innan du bestämmer dig .

Vad innebär en reservation?

Våra medlemmar kan reservera ett datum till slutet av kampanjerbjudandet genom att betala 250 SEK. Vi vet att det tar tid att planera en resa, särskilt när du reser med andra, planerar flera resor eller bara behöver tid att förbereda. Vi förstår att du kanske inte kan binda dig till i en bokning direkt.

För att ge dig lite mer tid att fundera kan du betala 250 SEK för att reservera ett datum i kalendern medan du bestämmer dig. Detta innebär att ingen annan medlem kommer att kunna boka det datum du har reserverat (reservationen gäller tills erbjudandet löper ut). Om du bestämmer dig för att boka din resa kommer 250 SEK automatiskt att dras av det totala priset och om du inte bokar sätter vi tillbaka pengarna på ditt Secret Escapes-konto. Så enkelt är det.

Viktigt - en reservering är inte en deposition på en bokning och är inte en garanterad, kompletterad eller bekräftad bokning. Det är bara en praktisk funktion som hindrar att andra medlemmar bokar detta datum.

Eftersom de hotell som vi erbjuder på vår hemsida finns att köpa på annat håll (självklart inte för de exklusiva priser vi erbjuder våra medlemmar) kan leverantören ibland sälja slut medan du bestämmer. Om det sker kommer datumet att stängas för försäljning och alla reservationer annulleras automatiskt. Pengarna kommer återbetalas som kredit på ditt Secret Escapes-konto. Vi kommer naturligtvis att meddela dig om detta skulle inträffa.

Läs våra regler och villkor för mer information.

Bokningsavgifter

Vilka avgifter ingår i det totala priset?

Vi gör vårt bästa för att hålla avgifter och skatter till ett minimum, men vi kanske måste ta ut en mindre bokningsavgift och en separat avgift beroende på din betalningsmetod. Om detta gäller får du ett meddelande om avgiften innan du betalar.

Vad är bokningsavgiften?

En bokningsavgift är en mindre administrativ avgift som debiteras av Secret Escapes när du betalar för ditt hotell eller din semester med oss. Denna avgift hjälper oss att ge kundsupport och att täcka kostnaderna för transaktioner på vår webbplats. Det blir ingen bokningsavgift alls för totala transaktionsvärden på mindre än 99 SEK och som mest debiterar vi 200 SEK per totala transaktion oavsett om du har spenderat 3 500 SEK eller 35 000 SEK.

Vad får jag för min bokningsavgift?

Oavsett vad du betalar kan vi genom att ta ut en mindre bokningsavgift (beroende på storleken på ditt totala transaktionsvärde) erbjuda våra medlemmar (som du själv) ett dedikerat team till hands för att hjälpa till med alla frågor du har om din bokning. Värt att notera: även med en bokningsavgift är det totala priset för din bokning på Secret Escapes fortfarande det absolut lägsta du hittar någon annanstans på nätet.

Mervärdesskatt

Var kan jag få en faktura?

Secret Escapes fungerar enbart som en agent mellan kunden och hotellet eller researrangören och kan därför inte utfärda en faktura för en försäljning som gjorts av hotellet eller researrangören.

Om du behöver en faktura som visar mervärdesskatten kan detta endast erhållas direkt från hotellet, som juridiskt, är den enhet som tillhandahållit tjänsten till dig. Genom vårt utbud av partners försöker vi naturligtvis alltid se till att kunderna får en faktura vid utcheckning. Dock är Secret Escapes först och främst en portal för fritidsresenärer, vilket är anledningen till att enskilda hotell inte kan utfärda en faktura som visar momsen för affärsresor. I detta fall kan Secret Escapes tyvärr inte ingripa på grund av sin förmedlande roll.

Secret Escapes kan bara utfärda en separat faktura som visar momsen från eventuella bokningsavgifter eller kortavgiften. För att erhålla detta ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på support@secretescapes.com och ange ditt bokningsnummer, som kan hittas i din e-postbekräftelse.

Inbjudningar och krediter

Hur delar jag Secret Escapes med mina vänner?

Vi älskar när folk delar med sig. I själva verket belönar vi detta. Du får krediter när de vänner du bjuder in (via din egen inbjudningslänk) går med i Secret Escapes. 50 SEK när fem av dina vänner går med, 250 SEK när 25 går med och 500 SEK när 50 av dina vänner har gått med via din länk. Du får också 250 SEK i kredit varje gång dina vänner bokar med oss.

Vad händer om fler än en person rekommenderar Secret Escapes till någon - vem får då 250 SEK i kredit?

Den person som är berättigad till 250 SEK i kredit är den som skickar e-postlänken som användaren väljer att klicka på.

Kan man få 250 SEK i kontanter istället när man rekommenderar en vän?

Nej. De 250 SEK i kredit kan bara användas mot bokningar på Secret Escapes.

Våra erbjudanden - det finstilta…

Vad är min relation som kund med Secret Escapes när jag har bokat?

Secret Escapes är en resebyrå som handplockar och visar upp oslagbara och exklusiva erbjudanden för sina medlemmar. När en kund har gjort en bokning på Secret Escapes har kunden ingått ett avtal med hotellet eller leverantören med bokningen som gjordes. Varför? Secret Escapes säljer hotellet eller researrangörens produkt och därför är det upp till hotellet, researrangören eller leverantören i fråga att säkerställa att kunden får vad de betalat för.

Var får ni er stjärnklassificering från?

Vi handplockar de hotell vi erbjuder er, våra medlemmar. Stjärnklassificering är en användbar klassifikation av boendet och återspeglar standarden på anläggningen i det landet. Ett femstjärnigt hotell i London kan upplevas som annorlunda jämfört med ett femstjärnigt hotell i Aten eller Istanbul, men vi gör allt för att säkerställa att varje hotell vi bokar når och överträffar vår standard. Detta tycker vi är mycket viktigare än ett godtyckligt betyg i stjärnor.

Jag är inte nöjd med flygtiderna jag har fått?

Eftersom vi agerar på uppdrag av en leverantör eller researrangör när de erbjuder semestrar som inkluderar flyg har vi ingen kontroll över flygtiderna och kan därför inte erbjuda alternativ. Om du har bokat en semester med oss som inkluderar flyg och du inte är nöjd med flygtiderna som har utannonserats när du gjorde din bokning kan vi tyvärr inte göra något åt det. Om flygtiderna har ändrats sedan du gjorde bokningen ber vi dig att kontakta leverantören eller researrangören direkt.

Min semester inkluderar flyg - när får jag mina exakta flygtider?

Vi strävar alltid efter att säkerställa att våra medlemmar har all information de behöver om sin bokning från oss. Om vi säljer en semester som inkluderar transport - vare sig det är flyg, färja, kryssning eller tåg - så kommer vi att visa de senaste och mest exakta restiderna som vi har mottagit från vår researrangör.

Men eftersom vi är en agent som agerar på uppdrag av en researrangör är de exakta restiderna utanför vår kontroll och kan komma att ändras beroende på researrangörens regler och villkor. Vi länkar till dessa regler och villkor i reseinformationen under varje erbjudande som inkluderar resor och vi kommer att leverera flygtider därefter. Du får dina slutgiltiga och bekräftade flygtider från researrangören när din bokning har bekräftats av dem. Leverantörerna skiljer sig i hur de bedriver sin bekräftelseprocess, men det är upp till dem att skicka exakta flygtider när din bokning är bekräftad.

För mer information om flygtider, läs våra regler och villkor.

Behöver jag köpa reseförsäkring?

Vi rekommenderar alltid att du tecknar en reseförsäkring när du reser utomlands. Det är en viktig del av resan, som - beroende på din nivå av skydd - täcker dig mot avbokningar, sjukvård, bagage och en hel mängd andra potentiella problem medan du är borta. Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan...

Vad händer om jag har ett klagomål under min resa?

Om du är missnöjd med någonting gällande ditt hotell och anser att upplevelsen du köpte inte är/var acceptabel (det kan gälla ditt rum, servicen, maten eller städningen) ber vi dig att ta upp detta med hotellet, researrangören eller reserepresentanten. De kommer att kunna hantera alla frågor du kan ha där och då, och vi kommer att hjälpa dig så mycket som möjligt för att hitta en lösning.

I väldigt sällsynta fall kan en kund anse att hotellet inte är/var i enlighet med vad som annonserades hos oss. Om du upplever att du inte har fått vad du har betalat för ber vi dig återigen att omedelbart meddela hotellet i första hand för en snabb lösning. Men kontakta även oss på support@secretescapes.se. Vi är här för att se till att din bokning av lyxiga resor är en trevlig upplevelse, men vi måste också få veta om saker och ting inte är som de borde vara. Dina synpunkter är oerhört viktiga för oss.

Om du har problem med ditt flyg, som till exempel förseningar eller inställningar, ber vi dig att kontakta researrangören direkt (ett kontaktnummer för nödsituationer finns i bokningsbekräftelsen).

Vad händer om min bokning ändras eller annulleras?

Vi lägger stor vikt vid att alla detaljer, priser och information vi tillhandahåller är korrekt. I sällsynta fall kan vi rätta till ett fel i ett erbjudande som vi har annonserat. Detta kan ske innan du bokar eller strax efter. Om vi måste göra en ändring i din bokning efter att den har gjorts kommer vi att meddela dig så snart som möjligt, i linje med våra regler och villkor. Återigen - detta är mycket sällsynt.

I mycket sällsynta fall (ungefär lika troligt som att få syn på Snömannen) kan en leverantör, researrangör eller ett hotell annullera en bokning efter att den har gjorts på vår sajt. Detta är helt utanför vår kontroll och beror på att rummen har sålt slut utan att vi har blivit informerade innan och därför kan vi inte fullfölja bokningen. Eftersom vi är en agent och ditt avtal när du har bokat är med leverantören, hjälper vi dig att få en återbetalning eller ändra dina resedatum. Vi (Secret Escapes) ansvarar inte för kostnader i samband med en avbokning av leverantören (om du till exempel har bokat ett hotell i Spanien och omedelbart bokat flyg separat, innan hotellet avbokar). Det är därför vi alltid rekommenderar att du tecknar en reseförsäkring för att skydda mot avbokningar.

För ytterligare information om ändringar och avbokningar, läs våra regler och villkor.